خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

انیمیشن «درون بیرون ۲» با عبور از فروش یک میلیارد دلاری در بازارهای بین‌المللی تاریخ‌ساز شد

انیمیشن «درون بیرون ۲» به‌عنوان اولین انیمیشن تاریخ، توانست بدون احتساب فروش در آمریکا، به رکورد فروش یک میلیارد دلاری در بازارهای بین‌المللی دست یابد و در این مسیر، نام خود را به‌عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن ثبت کند.

انیمیشن محبوب «درون بیرون ۲» از استودیوی پیکسار، با عبور از مرز یک میلیارد دلار فروش در بازارهای بین‌المللی، به اولین انیمیشنی تبدیل شد که بدون احتساب فروش در آمریکا، به این رکورد دست یافته است. این دستاورد مهم باعث شده تا «درون بیرون ۲» در کنار تنها ۱۲ فیلم دیگر که توانسته‌اند چنین فروشی را در خارج از آمریکا تجربه کنند، قرار گیرد.

در حالی که تاکنون ۵۵ فیلم در سطح جهانی توانسته‌اند به فروش یک میلیارد دلاری دست یابند که شامل فروش داخلی آمریکا نیز بوده است، اما تنها ۱۲ فیلم از این تعداد موفق به عبور از این نقطه عطف در بازارهای بین‌المللی بدون احتساب آمریکا شده‌اند. این رکورد مهم باعث شده تا «درون بیرون ۲» در کنار انیمیشن‌های تاریخی قرار گیرد.

در میان بازارهای بین‌المللی، کشورهایی مانند مکزیک با فروش ۱۰۲.۲ میلیون دلار، برزیل با ۸۰ میلیون دلار، بریتانیا با ۷۲.۷ میلیون دلار، فرانسه با ۶۲.۶ میلیون دلار و کره جنوبی با ۶۰.۸ میلیون دلار از بیشترین سهم فروش این انیمیشن برخوردار بوده‌اند.

با مجموع فروش ۱.۶۴۹ میلیارد دلار در سطح جهانی، «درون بیرون ۲» نه تنها به اولین انیمیشن پرفروش تبدیل شده بلکه توانسته است عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را نیز از آن خود کند. این دستاورد پس از آن حاصل شد که این انیمیشن چند هفته پیش از «یخ‌زده ۲» پیشی گرفت و به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ بدل شد.

تابستان امسال برای کمپانی دیزنی یک فصل بسیار موفق بود، چرا که علاوه بر موفقیت «درون بیرون ۲»، فیلم ابرقهرمانی مارول «ددپول و ولورین» نیز به فروش جهانی قابل توجهی دست یافت. این فیلم تاکنون ۶۳۴.۱ میلیون دلار در بازارهای بین‌المللی فروش داشته و به‌عنوان هشتمین فیلم پرفروش دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود.