خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

«جان ویک» یک میلیارد دلاری شد

تهیه کنندگان فرنچایز «جان ویک» خبر از یک میلیارد دلاری شدن آن در سطج جهانی می‌دهند.

اکران قسمت چهارم این اکشن رقم فروش آن را از یک میلیارد دلار رد کرد. مدیران شرکت مستقل فیلمسازی لاینزگیت می‌گویند فروش کلی جهانی چهار قسمت فیلم هم اکنون به رقم یک میلیارد و یازده میلیون دلار رسیده است.

تا به امروز چهارمین قسمت فیلم با فروش کلی جهانی ۴۲۵ میلیون دلاری خود، موفق‌ترین قسمت از این مجموعه فیلم «بلاک باستر» است. این قسمت از «جان ویک» که با هزینه کلان ۱۰۰ میلیون دلاری تهیه شده، با افتتاحیه‌ای ۷۴ میلیون دلاری نمایش عمومی اش را آغاز کرد.

تحلیل گران اقتصادی سینما می‌گویند «جان ویک» یکی از معدود مجموعه‌های دنباله دار سینمایی است که هر قسمت تازه آن، با موفقیت بیشتری در مقایسه با قسمت‌های قبلی روبرو می‌شود. در حالی که اولین قسمت مجموعه فروشی ۸۶ میلیون دلاری داشت، قسمت دوم با فروش کلی ۱۷۵ میلیون دلاری به اکران عمومی خود خاتمه داد.

سومین قسمت «جان ویک» هم با فروش جهانی ۳۲۸ میلیون دلاری خود، باعث تعجب و شگفتی اهل فن شد.

جو دراک از مدیران لاینزگیت در رابطه با موفقیت کلان این فرنچایز می‌گوید: «موفقیت کلان جان ویک‌ها مرهون فعالیت و تلاش چاد استالسکی و کیانو ریوز کارگردان و بازیگر آن است که ماموریت هنری شان را به نحو احسن انجام دادند. هنر فیلمسازی و بازیگری این دو، توانست انبوه تماشاگران طرفدار ژانر اکشن را جذب خود کند.»

فروش جهانی یک میلیارد دلاری چهار قسمت فیلم، تهیه کنندگانش را در تولید قسمت‌های بعدی «جان ویک» مصمم‌تر کرده است. این در حالی است که به گفته استالسکی هنوز فیلمنامه‌ای برای قسمت پنجم فیلم نوشته نشده و طرح کلی آن هنوز وجود ندارد.

با این حال، لاینزگیتی‌ها گفته اند که خیلی زود کار تولید «جان ویک ۵»  را شروع خواهند کرد. این هم در حالی است که یک اسپین آف تلویزیونی با نام «بالرینا» با حضور تمام بازیگران نسخه سینمایی و با محوریت بازی آنا دآرماس، تولید و تقریبا آماده پخش است. در همین حال، صحبت‌هایی در رابطه با ساخت چند اسپین آف تلویزیونی دیگر در ارتباط با تعدادی از کاراکتر‌های مهم نسخه سینمایی «جان ویک» مطرح شده است.

خط اصلی داستان جان ویک‌ها درباره کاراکتری به نام جان ویک با بازی ریوز است که ناخواسته سر از دنیای زیرزمینی خلافکاران شرور و خطرناک درآورده و مبارزه‌ای سخت با آنان را در پیش می‌گیرد.