خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

زمان در دست کامبربچ

بندیکت کامبربچ که در فرنچایز «دکتر استرنج» در زمان و مکان دستکاری می‌کند، در فیلم تازه اش هم با موضوع زمان سروکار دارد.

فیلم «چگونه زمان را متوقف کنیم» وارد مرحله تولید می‌شود. شرکت معتبر فیلمسازی فرانسوی کانال پلاس تهیه کننده این درام پرتنش و تعلیقی آینده نگرانه است. فیلمنامه اقتباسی «چگونه زمان را متوقف کنیم» با نگاهی به نول پرخواننده مت هیگ به همین نام نوشته شده است.

دی سی مور نویسنده فیلمنامه اقتباسی فیلم است و وظیفه کارگردانی اش را توماس آلفردسن به عهده دارد. به گفته تهیه کنندگان فیلم، کلید فیلمبرداری آن اوایل سال ۲۰۲۴ در شهر لندن زده می‌شود و بعد از آن، لوکیشن‌های چند شهر اروپایی مقصد‌های بعدی سازندگانش است.

داستان «چگونه زمان را متوقف کنیم» در ارتباط با تام هازارد یک معلم تاریخ دبیرستانی سخت کوش است که در چهل سالگی خود به سر می‌برد. تام از یک بیماری نادر رنج می‌برد که هر چند وقت یکبار، گریبانش را گرفته و او را تا جنون می‌کشاند. نکته جالب و اصلی در رابطه با این بیماری نادر این است که باعث شده تا عمری طولانی داشته باشد.

اگر چه تام در ظاهر چهل ساله به نظر می‌رسد، اما سن واقعی اش بالای هزار و پانصد سال است! این زندگی طولانی برای تام عذاب آور بوده و درد و رنجی همیشگی به او بخشیده است. همه این‌ها در شرایطی است که تام عضو یک سازمان مخفی هم هست که از یک شعار عمده پیروی می‌کند: هیچ وقت عاشق نشو!

همین پاشنه آشیل است که خط اصلی داستان فیلم را به جلو می‌برد. با ورود یک معلم فرانسوی به محل کار تام، او دلباخته می‌شود و ماجرا‌های محوری داستان فیلم را خلق می‌کند.

کامبربچ که نول مت هیگ را قبل از قبول بازی در فیلم مطالعه کرده بود، در این باره می‌گوید: «به دنبال مطالعه کتاب بلافاصله احساس کردم داستانی بدیع و غیرمتعارف دارد و ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به فیلمی سینمایی را دارد. سبک خاص داستان همه را مجذوب خود می‌کند و نویسنده مکاشفه‌ای عمیق در روح و روان آدمی انجام می‌دهد و در عین حال داستانش را با زبانی شوخ، دراماتیک و پراحساس تعریف می‌کند.»

این بازیگر در عین حال از تهیه کنندگان و سرمایه گذاران «چگونه زمان را متوقف کنیم» هم هست و هنوز زمانی برای اکران عمومی فیلم تعیین نشده است.