خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

کارگردان «کت چرمی» عنوان کرد:

تلنگر «کت چرمی» هم به مردم است هم به مسئولان

حسین میرزامحمدی گفت: تلنگر «کت چرمی» هم به مردم عادی و هم به مسئولان تصمیم‌گیر است.این آسیب‌ها باید دیده شود تا راه‌حل‌هایی که می‌تواند به این سبک از زندگی کمک کند، پیدا شود.

حسین میرزامحمدی کارگردان «کت چرمی در گفتگو با برنامه استودیو هشت رادیو نمایش درباره فروش بالای این فیلم در همین دو هفته بیان کرد: خدا را شکر فیلم «کت چرمی» در این دو هفته نسبت به فیلم‌های اجتماعی و موضوعات اجتماعی، با اقبال خوب مخاطبان مواجه شده است و مشخص است که مخاطب هنوز دنباله رو این موضوعات و تشنه این سینماست.

وی با اشاره به لزوم وجود انواع مختلف فیلم‌ها در سینما ادامه داد: طبیعتا هرچقدر تنوع ژانری ما در سینما بیشتر باشد مخاطب ما هم بیشتر می‌شود، سینمای کمدی به سینمای اجتماعی ما کمک می‌کند و فروش بیشتری را شاهدیم. حتما خیلی‌ها که می‌آیند فیلم کمدی ببینند تیزر و تبلیغی هم از فیلم‌های دیگر می‌بینند و شاید سه روز بعد یا یک هفته بعد بخواهند فیلم‌های دیگر و غیرکمدی را هم تماشا کنند.

کارگردان «کت چرمی» درباره سارا حاتمی بازیگر و سیمرغی که در اولین فیلم بلند سینمایی این کارگردان دریافت کرد، گفت: بعد از ۱۴۰ یا ۱۵۰ نفری که تست گرفتم با سارا حاتمی گپ و گفتی داشتم و حس کردم پتانسیل‌هایی دارد که بشود با او اتفاقی را رقم زد. او بسیار باپشتکار و علاقمند بود و بدون اینکه به من بگوید خودش رفته بود و زیست‌هایی را از نزدیک دیده بود… مکان‌هایی که خطرناک هم بود و می‌خواست با این زیست‌ها در برخی کمپ‌ها آشنا شده و به نقش نزدیک شود.

وی درباره ایده پرداخت به موضوع فیلم «کت چرمی» عنوان کرد: من مستندی کار کرده بودم که در آن با داستان‌ها و اتفاقات مختلف آشنا شدم و شاید ۱۰ سوژه دیگر قصه دارم که فیلم بسازم. زندگی‌های عجیب و غریبی وجود دارد و آسیب‌هایی که باید اینها را نشان داد و اینها به معنای این نیست که بخواهید سیاهی یا فقط بدبختی و بیچارگی را نشان دهید بلکه قرار است آسیب‌هایی را نشان دهید که مردم همراه شوند. سینمای اجتماعی یک پالت سیاه و روشن است و اگر بتوانید این را به درستی تصویر کنید مخاطب هم با آن ارتباط برقرار می‌کند و تلنگری به او وارد می‌شود.

میرزامحمدی درباره تلنگر فیلم اظهار کرد: این تلنگر هم به مردم عادی است و هم به مسئولان تصمیم‌گیر. این آسیب‌ها باید دیده شود تا راه‌حل‌هایی که می‌تواند به این سبک از زندگی کمک کند، پیدا شود.

این کارگردان تصریح کرد: باید یک انعطاف دو طرفه‌ای بین هنرمندان و فیلمسازان و مسئولان وجود داشته باشد و قطعا ما هم به همه قوانین اشراف داریم. سر «کت چرمی» هم اعتماد و تعامل کردند اما اگر اعتماد بیشتر شود و اجازه ساخت این جنس از فیلم‌ها بیشتر شود حتما مسیر رو به جلویی داریم.

وی همچنین از مسئولان در هر پست و سمتی دعوت کرد که فیلم «کت چرمی» را ببینند تا با بخشی از معضلاتی که رخ می‌دهد آشنا شوند و بیان کرد که مطمئناً هم لذت می‌برند و هم به فکر واداشته می‌شوند.

میرزامحمدی از تجربه همکاری با جواد عزتی عنوان کرد: کار کردن با جواد عزتی یک اتفاق خیلی جذاب برای هر فیلمسازی است چون او فقط به عنوان بازیگر نیست بلکه به عنوان همراه در همه پروسه فیلمسازی دلسوزانه همراهی دارد. نعمتی است که او سر کار باشد و من به عنوان کارگردان از او بهره می‌گرفتم در جهت پیشبرد فیلمم.

کارگردان «کت چرمی» در ادامه عنوان کرد: سینما نیاز به یک بازآفرینی دوباره دارد با ژانرها و قصه‌های مختلف. خدا را شکر با استقبالی که مخاطب نشان داده است امیدواریم فیلم به چشم مخاطب برسد و این خود انگیزه بیشتری به من و تیم می‌دهد.

وی درباره مدت اکران این فیلم‌ها و بیشتر شدن بازه اکران در طول تابستان اظهار کرد: اطمینان دارم اگر این اتفاق رخ دهد خیلی‌ها فیلم را می‌بینند، شاید برخی بخواهند فیلم را دوباره و چند باره ببینند. من این را چندین بار شنیدم که برخی دوباره فیلم را دیده اند. هرچقدر مدت زمان ماندگاری فیلم روی پرده بیشتر باشد اطمینان دارم مخاطب بیشتری هم آن را می‌بیند و حتی بعد از موج تماشای فیلم‌های کمدی به سراغ سینمای اجتماعی می‌آید.اعتقاد دارم فیلم‌ها رقیب هم نیستند و باید از سینما حمایت شود. به نظرم همه ژانرها اگر حمایت شوند همه فیلم‌ها دیده می‌شوند.

وی در پایان با بیان یک دلیل برای مخاطب که به سینما بیاید و فیلم را ببیند، گفت: مخاطب بیاید و با معضلات نوجوان و همچنین سرگذشت یک قهرمان برای نجات یک فرد این فیلم را ببیند. قهرمانی که از جنس مردم است نه ابرقهرمان و فکر می‌کنم همه مخاطبان می‌توانند با قهرمان «کت چرمی» همذات پنداری کنند.