خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

هریسون فورد در هشتاد سالگی به «دنیای سینمایی مارول» پیوست

«هریسون فورد» در مصاحبه جدیدی با «اسکوایر» از علت پیوستن به «دنیای سینمایی مارول» با «کاپیتان آمریکا: نظم نوین جهانی» در نقش «ژنرال تادیسو راس» یا «تاندربولت» گفته است.

هریسون فورد از بازی در صحنه‌های اکشن در هشتاد سالگی می‌گوید: نگران اسب‌سواری من نباشید؛ من هریسون فورد هستم نه ایندیانا جونز.

بازیگر نقش «هان سولو» در «جنگ ستارگان» در هشتاد سالگی برنامه‌های فشرده‌ای دارد و علاوه بر «نظم نوین جهانی» مارول در «ایندیانا جونز ۵» نیز نقش‌آفرینی کرده و دچار مصدومیت شده است.

فورد می‌گوید: «هم روزهای سخت وجود دارد و هم راحت و روزهای لذت‌بخش و انواع روزهای دیگر. برنامه زمانی دشواری است، و بله، خوش می‌گذرد. اما مثل قدم زدن در پارک نیست. خوش‌گذرانی محض نیست. کار است.»

فورد در «نظم نوین جهانی» جانشین «ویلیام هارت» برنده اسکار شده که در سال ۲۰۰۸ و با «هالک شگفت‌انگیز» و «بیوه سیاه» در سال ۲۰۲۱ نقش «تاندربولت» را بازی کرده بود اما اخیراً از دنیا رفت.

فورد در مورد بازی در صحنه‌های اکشن در این سن می‌گوید: «نگاهی به پایین انداختم و دیدم که سه بدلکار مواظبند تا از روی رکاب سقوط نکنم. می‌گفتند:‌ «می‌ترسیدیم چون فکر می‌کردیم که چنین و چنان.» گفتم: «تنهایم بگذارید، من پیرمردی هستم که… ولم کنید، پیرمردی هستم که می‌خواهد از اسب پیاده شود و… می‌خواهم چیزی جز این به نظر نرسد!»

در بخش دیگری از مصاحبه، فورد به این پرسش پاسخ می‌دهد که برنده احتمالی نبرد «ایندیانا جونز» و «هان سولو» چه کسی خواهد بود: «خوب، معمولاً از من می‌پرسند: «اگر مبارزه‌ای میان «هان سولو» و «ایندیانا جونز» باشد، کدام طرف لعنتی برنده می‌شود؟» و من [با صدای بلند] می‌گویم: «من برنده‌ام کثافت! دوست ندارم چنین مزخرفاتی را تصور کنم. منظورم این است که چرا این چرت و پرتی را از من می‌پرسید؟»»

فورد که در پنج فیلم نقش «ایندیانا جونز»‌ و پنج فیلم نقش «هان سولو» را بازی کرده می‌گوید او «هریسون فورد» است نه این شخصیت‌ها: «بله، اما من ایندیانا جونز نیستم. من در واقع هریسون فورد هستم – هری فورد.»

«ایندیانا جونز ۵» ۳۰ ژوئن در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.