خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

جشن گیشه «برادران سوپرماریو»

«برادران سوپرماریو» با افتتاحیه‌ای بالاتر از حد انتظار، صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد.

این کمدی اکشن انیمیشن با افتتاحیه ای ۱۴۶ میلیون دلاری این کرسی را از آن خود کرد.

فیلم که با هزینه ای ۱۰۰ میلیون دلاری تهیه شده، در بقیه کشورهای دنیا هم موفق به فروش بسیار بالا و خوب ۱۷۳ میلیون دلاری شد.

تهیه کنندگان فیلم در کمپانی یونیورسال و شرکت فیلمسازی ایلومینیشن، بابت افتتاحیه جهانی ۳۷۷ میلیون دلاری آن جشن گرفته اند.

تحلیل گران اقتصادی سینما از حالا به این کمدی اکشن ماجراجویانه لقب یک بلاک باستر را داده اند.

پل درگارابدیان تحلیل گر اقتصادی سینما می گوید: «سینماهای سراسر دنیا شاهد حضور بچه‌ها همراه والدینشان بود. این یک خبر بسیار خوش برای سالن های نمایش فیلم است.»

عموم منتقدان در کنار داستان زیبا و پرداخت قوی آن، جنبه خانوادگی بودن آنرا یکی از دلایل مهم موفقیت کلان برادران سوپرماریو دانسته‌اند.

این فیلم نسخه سینمایی یک بازی معروف و محبوب ویدئویی است که داستان مرد ماجراجویی به نام ماریو و برادرانش را به تصویر می‌کشد.

کریس پرات در فیلم صدایش را به کاراکتر ماریو قرض داده و بجای کاراکترهای معروف باورز، لوئیجی و پرنسس پیج، بازیگران مشهوری چون جک بلک، چارلز دی و آنیا تیلور جوی صحبت کرده اند.

برادران سوپر ماریو با افتتاحیه ۱۴۶ میلیونی آمریکایی خود توانست لقب بهترین افتتاحیه سال جاری میلادی را از آن خود کرده و قسمت جدید «آنت من» با افتتاحیه ای ۱۰۶ میلیون دلاری را به ردیف دوم براند.

دومین فیلم جدید جدول «هوا» به کارگردانی بن افلک است که درامی ورزشی را براساس رخدادی واقعی به نمایش می گذارد.

این فیلم با افتتاحیه ۴/۱۴ میلیون دلاری خود، در ردیف چهارم جدول گیشه نمایش قرار گرفت.

جالب این که دو فیلم دوم و سوم جدول گیشه ( جان ویک ۴ و اژدهایان و سیاه چال‌ها) تنها با صد هزار دلار فروش بیشتر توانستند در این ردیف ها قرار بگیرند!

داستان هوا در ارتباط با قرارداد معروف ورزشی شرکت ورزشی نایک با مایکل جردن بسکتبالیست معروف است.

افتتاحیه خوب هوا بالاتر از حد انتظار تحلیل گران اقتصادی سینما بوده است و افلک بیشتر از فروش درام ورزشی خود، به موفقیتهای اسکاری دل بسته است.

این در حالی است که شرکت آمازون برای تولید فیلم رقمی حدود ۷۰ میلیون دلار هزینه کرده است. اهل فن عقیده دارد هوا در طول زمان اکران عمومی، موفق به سوددهی میشود.

در کنار خود بن افلک، بازیگرانی چون مت دیمون، ویولا دیویس، جیسن بیتمن، مارلون واباش و کریس تاکر نقش های مهم این درام ورزشی زندگی نامه ای را بازی کرده اند.

در ردیف پنجم جدول «جیغ ۶» با فروشی ۳/۳ میلیون دلاری نشسته تا فروش کلی آمریکای شمالی خود را به رقم ۱۰۴ میلیون دلار برساند.