خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

پوستر فیلم کوتاه «آخرین پرواز» منتشر شد/ ادامه اکران «ایساتیس»

با پایان مراحل فنی «آخرین پرواز» به نویسندگی و کارگردانی نیما عباسی و در آستانه اولین اکران در هفته فیلم و عکس تهران، پوستر این اثر منتشر شد.

همزمان با اولین اکران فیلم کوتاه «آخرین پرواز» به نویسندگی و کارگردانی نیما عباسی، پوستر رسمی این اثر منتشر شد.

اولین اکران این فیلم کوتاه روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ساعت ۱۴ در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران است و به‌زودی راهی جشنواره‌های بین‌المللی می‌شود.

«آخرین پرواز» مضمونی اجتماعی دارد و روایت‌گر داستانی واقعی از مادری است که فرزندان خود را در یک سانحه هوایی از دست می‌دهد.

ثریا صابری، نیما لبخنده، شهلا رحیمی و پارسا امیدوار بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

دیگر عوامل این اثر عبارتند از مشاور کارگردان: سید محمدرضا خردمندان، مشاوران متن: علی ذوالفقاری و مطهره پورجعفر، پژوهش: محمد جلایی، مدیر فیلمبردار: رامان بیگی، مدیر صدابردار: علی ستاری، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سنا کاظمی، تدوین: نیما عباسی، اصلاح رنگ و نور: یاور دره‌زمی، آهنگساز: ساتیار شوند دشت و سروش فیوژن، آوا و سینتی‌سایزر: یگان بهرامی، طراحی و ترکیب صدا: سروش فیوژن، طراح گریم: سنا کاظمی، انتخاب لباس: سودابه نصر، روابط عمومی: نگار امیری.

ادامه اکران یک فیلم مستند در «هنر و تجربه»

بر اساس اعلام روابط عمومی گروه سینمایی «هنر و تجربه»، اکران عمومی فیلم مستند سینمایی «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان و تهیه‌کنندگی علیرضا دهقان و راحیل صحرایی از روز جمعه ۲۲ دی در سینماهای «هنر و تجربه» آغاز شده و با استقبال خوب مخاطبان، هم اکنون در رتبه چهارم پرمخاطب‌ترین فیلم‌های گروه سینمایی «هنر و تجربه» در ۵ سال گذشته قرار دارد.

به دنبال استقبال مخاطبان اکران این مستند سینمایی در شهر یزد تا پایان سال ادامه خواهد یافت و در هفته جاری سانس‌های ویژه‌ای برای این فیلم در «موزه سینما» تهران در نظر گرفته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم مستند آمده است: «این داستان سفر است. سفری به درازای هزاران سال در دل کویر بی آب و علف، در مرکز این سرزمین کهن. روایتی که راویانش آب، باد، خاک و آتش هستند. این آشنایان ناآشنا، پس گوش دل بسپار که شرحی شنیدنی است.»

فیلم مستند «ایساتیس»، پیش‌تر جایزه بهترین فیلم هفتمین جشنواره جهانی فیلم اوشن سیتی آمریکا، جایزه بخش اکولوژی در نهمین جشنواره سبز مونته‌نگرو، جایزه ویژه دبیر چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، نامزدی سیمرغ بهترین فیلم مستند سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، نامزدی بهترین فیلم نتپک سی و هشتمین جشنواره جهانی فجر، تندیس سیمین بهترین مستند از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره بین المللی جشنواره شهر، نامزدی بهترین فیلم و بهترین صداگذاری از جشن مستند سینمای ایران، برگزیده بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی از جشن مستند سینمای ایران را کسب کرده است.