خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

با حضور در «بسته پیشنهادی»؛

وزیر فرهنگ چه فیلمی را پیشنهاد کرد؟/ خودم هم «بی بدن» را دیده‌ام

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه شب در برنامه «بسته پیشنهادی» با اشاره به حواشی فیلم «بی بدن» در جشنواره فجر بیان کرد که این فیلم را دیده است و به نظرش فیلم خوبی است.

 محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با مژده لواسانی در برنامه «بسته پیشنهادی» درباره کمرنگ شدن فیلم‌های اجتماعی و فضای بازتر برای کمدی‌ها عنوان کرد: در جشنواره فجر امسال هم چند فیلم اجتماعی بودند که قابل گفت‌وگو بودند که «بی بدن» هم از جمله آنها بود.

وی درباره مشکلات این فیلم در جشنواره بیان کرد: برای فیلم «بی‌بدن» اشکالاتی در شورای انتخاب به وجود آمد که در سودای سیمرغ حضور نداشت. من این فیلم را دیدم، فیلم خوبی است بازیگران و فیلمنامه خوبی هم دارد. من دوست داشتم در جشنواره امسال سطح کیفی بالاتری داشته باشیم.

اسماعیلی با اشاره به فضای کار برای هنرمندان بیان کرد: من هنرمندان را دعوت می‌کردم که کار خود را شروع کنید اما برخی اجازه نمی‌دادند صحنه فرهنگ و هنر عادی شود. امسال بسیاری از دوستان درجه یک و پیشکسوت سینما مجوز تولید فیلم گرفته‌اند. چهار پنج نفر را می‌شناسم که مجوز ساخت فیلم گرفته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا تراکم تمام جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی در بهمن ماه است؟ گفت: نمایشگاه رسانه ۶ سال بود که برگزار نشده بود. به نظرم رسید که با نزدیکی به انتخابات می‌توانیم نمایشگاه مطبوعات را پررنگ‌تر برگزار کنیم. خیلی از سرلیست‌های انتخابات در نمایشگاه مطبوعات مناظره انجام دادند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بسیاری از خوانندگان داخل کشور ممنوع‌الفعالیت هستند یا با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند، چطور از بازگشت معین به داخل کشور صحبت می‌کرده است؟ گفت: ما برای هنرمندان احترام بسیاری قائل هستیم. من جزو معدود افرادی هستم که با جزئیات از این چیزها آگاه هستم و بارها به صراحت اعلام کرده‌ام که هرکسی که قانون را رعایت می‌کند، با هر سلیقه و جناحی که باید می‌تواند فعالیت کند. از نظر ما هیچ فردی در چارچوب قانون ممنوعیت ندارد. برخی اوقات باید قانونی را که مورد قبول همه است قبول کنیم به عنوان مثال در کنسرت آقای علیرضا قربانی مجوزی صادر شد که به دلیل حضور نوازنده زن کنسرت لغو شود اما من نامه زدم و گفتم وقتی در سایه قانون مجوزی صادر شده نباید کنسرت را لغو کنید. موضوع را حل کردیم و حتی من عذرخواهی هم کردم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید یک فیلم به مردم معرفی کنید انتخاب شما چیست؟ گفت: اگر از فیلمی اسم ببرم تبلیغ آن می‌شود. با این حال همه فیلم‌های خوبی را که مجوز گرفته‌اند، پیشنهاد می‌کنم. در جشنواره امسال «پروین» و «مجنون» فیلم‌هایی خوبی بودند که به درد خانواده‌ها می‌خورد.