خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

در گروه «هنر و تجربه»؛

اکران «علی مسیو» ۸ بهمن آغاز می‌شود/ انتشار پوستر فیلم

مراسم رونمایی مستند «علی مسیو» به کارگردانی مسعود میر روز هشتم بهمن در سالن شماره ۲ پردیس چارسو برگزار می‌شود.

با نزدیک‌شدن به مراسم رونمایی مستند «علی مسیو» به کارگردانی مسعود میر که قرار است هشتم بهمن در سالن شماره ۲ پردیس چارسو برگزار شود، پوستر این اثر منتشر شد.

بعد از آیین رونمایی این مستند تاریخی که از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویانمایی است، اکران آنلاین «علی مسیو» در گروه «هنر و تجربه» و در پلتفرم هاشور آغاز می‌شود.

مستند «علی مسیو» هشتم بهمن در سالن شماره ۲ چهارسو رونمایی می‌شود، مستندی به کارگردانی مسعود میر که روایت زندگی و زمانه مجاهدان مرکز غیبی تبریز به رهبری علی مُسیو را به تصویر کشیده، افرادی که مقاومت و وطن‌پرستی را معنایی دیگر بخشیدند.

مستند «علی مسیو» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی از جمله فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت بود، گروه «هنر و تجربه» مراسم رونمایی و نمایش ویژه این مستند را برگزار می‌کند و قرار است بعد از آیین رونمایی و نمایش «علی مسیو» و همچنین نشست نقد و بررسی، این مستند در پلتفرم اختصاصی نمایش مستند (هاشور) در دسترس قرار گیرد.

اکران ویژه این مستند تاریخی، هشتم بهمن، راس ساعت ۱۸ در سالن شماره ۲ چارسو است و بعد از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی آن با حضور مسعود میر کارگردان اثر و علیرضا محمودی فیلمنامه‌نویس و منتقد سینما برگزار خواهد شد. با نزدیک شدن به اکران مستند «علی مسیو» پوستر این فیلم رونمایی شد.

مسعود میر کارگردان این مستند درباره این اثر گفت: «علی مسیو» شناخت‌نامه‌ای مصور برای معرفی و غبارزدایی از شخصیتی است که بی‌تردید جنبش مشروطه بدون درایت، حمایت و اصالت او حتی در همان حد محدود هم به ثمر نمی‌شست. «علی مسیو» با سازماندهی ارتشی سری از میان وطن‌پرستان و آزادی‌خواهان آذربایجان تحت عنوان مرکز غیبی، سنگ مقاومت در تلاش برای وقوع انقلاب و البته شکستن محاصره تبریز را بنا گذاشت و در این راه از مال و جان و فرزندان خود گذشت.

در خلاصه داستان این مستند یک ساعتی آمده است: «مردم شهر در انتظار آزادی بودند و کشور در حسرت آبادی. فرمان که امضا شد دیکتاتور کودکانه گریست و هزینه اتمام دلگیری‌اش شد حصر و حبس. جماعت به شهر محبوس شدند و محتاج گندم و حاکمان ضیافت آهن و آه به راه انداختند و مشعوف سرکوب. دوباره مردی برخاست تا تاریخ شرمنده آیندگان نماند. او شد رهبر مرکز غیبی و این آغاز گمنامی او بود که تا امروز به درازا کشیده است … .»