خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

ضد تا دو روز دیگر بر پرده سینما‌های کشور

فیلم سینمایی ضد ساخته امیر عباس ربیعی تا دو روز دیگر در سینما‌های کشور نمایش داده می‌شود.

کارگردان فیلم سینمایی ضد گفت: این فیلم یک عاشقانه سیاسی است که به بحث نفوذ می‌پردازد و قرار است از ۱۵ آذر در سینما‌های سراسر کشور نمایش داده شود.  

امیرعباس ربیعی با اشاره به تولید فیلم جدید خود به نام احمد نیز گفت: این فیلم به ۲۴ ساعت ابتدایی بعد از حادثه زلزله بم در اوائل دهه ۸۰ می‌پردازد که تلاش داریم به جشنواره فیلم فجر امسال برسد.  

تهیه کننده فیلم سینمایی ضد هم در خصوص این فیلم تاریخی گفت: ضد با روایت تاریخ معاصر ایران به حادثه هفتم تیر پرداخته است و تاکنون در چند دهه اخیر اثر هنری که بتواند مضمون اصلی این رویداد را منتقل کند، وجود نداشته است.  

محمدرضا شفیعی با بیان اینکه ضد در سال ۱۴۰۰ ساخته و در جشنواره نیز با اقبال خوبی مواجه شد، گفت: نمایش این فیلم سینمایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با برگزاری جلسه گفتمان دانشجویی همراه بود و قرار است از ۱۵ آذر نیز در سینما‌های سراسر کشور نمایش داده شود.  

وی افزود: فیلم‌های تاریخی همچون «ضد» امکان بازنشر همه وقایع تاریخی را ندارند، اما با پیش زمینه ذهنی مخاطب و پیوستگی فرهنگی می‌توان تاریخ را با نمایش قصه بازنمایی کرد.

گفتنی است: فیلم سینمایی «ضد» روایت یک عشق در دلِ حوادث سیاسی است که در تابستان ملتهب سال ۶۰روی می‌دهد. این اثر که نخستین روایت سینمایی از حادثه هفتم تیر و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی است، نخستین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شده و در هفت بخش نامزد سیمرغ بلورین جشنواره شد.