خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

تاکید رئیس سازمان سینمایی بر ارتقای آموزشگاه‌های سینمایی در تولید آثار

گردهمایی مدیران سینمایی و مدیران آموزشگاه‌ها در دومین جشنواره آموزشگاه‌های آزاد سینمایی در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد.

رئیس سازمان سینمایی در گردهمایی جشنواره آموزشگاه‌هایی آزاد سینمایی گفت: هنرجویان آموزشگاه‌های سینمایی در فرآیند یادگیری‌شان باید بدانند تنها گرفتن جوایز و تندیس‌ها مهم نیست و آموزشگاه‌ها باید فیلمسازانی برای تأثیرگذاری بر تفکر و روح مردم به واسطه کارهایشان تربیت کنند.

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: آموزشگاه‌های ما در سراسر کشور در رشته‌های مختلف خیلی وقت‌ها خروجی داشته‌اند و برخی از بازیگران بزرگ حاصل تربیت این آموزشگاه‌ها هستند مثلا زنده یاد تارخ در آموزش چنین نقشی داشت.

وی گفت: این جشنواره مخالفان و موافقانی در سازمان سینمایی و خارج از آن داشت. خیلی‌ها معتقدند این تکثر جشنواره‌ها چه معنایی دارد. البته من معتقدم یکی از هدفمندترین جشنواره‌ها همین جشنواره است.

خزاعی مطرح کرد: من با مشکلات تک‌تک شما آشنا هستم؛ نداشتن ملک‌های مسکونی و اجاری، نداشتن تجهیزات در آموزشگاه‌ها، بیمه، مواردی برای زیرساخت آموزشگاه‌ها و… از جمله آن‌ها هستند. به امور شما واقف هستم، اما واقعیت این است وظیفه ارشاد تخصیص مجوز‌ها بوده است. جلساتی که از امروز برای شما شروع می‌شود باعث آشنایی شما با حوزه‌های مختلف سینمایی می‌شود. زیرا در این سال‌ها ارتباط آموزشگاه‌ها با سازمان سینمایی قطع بوده است. امیدوارم از سال بعد شاهد تولیدات خوبی در آموزشگاه‌ها باشیم و حتی دوستان بتوانند از ظرفیت انجمن سینمای جوانان ایران استفاده کنند. درجه‌بندی آموزشگاه‌ها، طرح صلاحیت اساتید و … از جمله دغدغه‌های ماست.

رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد: قطعا وظیفه سنگینی در زمینه تربیت نیرو بر عهده شماست پس صرفاً هدف شما در تأسیس یک آموزشگاه، مسایل اقتصادی نبوده است، امروز که وارد این مرحله شدید باید بدانید چه وظیفه خطیری دارید. شما در کنار اینکه تلاش می‌کنید متخصصانی را تربیت کنید باید بحث دروس معرفتی را هم در نظر بگیرید. ما فیلمساز تربیت می‌کنیم، اما آن‌ها باید به مسایل دیگر هم واقف باشند. اینکه بدانند چه تعهدی نسبت به جامعه دارند، چه فیلمی می‌سازند و… این مسایل در آموزشگاه‌ها باید طرح شود. هنرجویان باید بدانند تنها گرفتن جوایز و تندیس‌ها مهم نیست، چون درنهایت تندیس‌ها در خانه باقی خواهد ماند، اما باید نیرو تربیت کنید برای تأثیرگذاری بر روان و روح مردم، زیرا هر اثر هنری که تولید می‌شود با روح و روان مردم سر و کار دارد.

دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی امروز جمعه ۳ آذر با معرفی برگزیدگان در ایوان شمس به کار خود پایان می‌دهد.