خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

واکنش جالب کیانوش عیاری به فیلم «جنگل پرتقال»

کیانوش عیاری کارگردان نام آشنای سینمای ایران به تمجید از فیلم «جنگل پرتقال» پرداخت و آن را فیلمی دانا دانست.

سینمایی «جنگل پرتقال» اثر آرمان خوانساریان این روزها روی پرده است، فیلمی شریف که با واکنش‌های بسیاری مواجه شده و در تازه‌ترین آنها کیانوش عیاری کارگردان نام آشنای سینمای ایران به تمجید از آن پرداخته است.

عیاری در مطلبی در صفحه شخصی خود نوشته است: آرمان خوانساریان کارگردان صادقی نیست زیرا وانمود می‌کند جوانی سی‌و یک ساله است. در حالی که فیلم خیالی خوب و دانای جنگل پرتقال را باید یک کارگردان پنجاه شصت ساله و البته دانا و خوش‌قریحه ساخته باشد.

مقصود از این شوخی بی‌مزه این است که این فیلم دیدنی چندسال اخیر سینمای ایران را حتما ببینید. فیلمی که کارگردان ناب و بی‌ادعای آن با فیلمنامه‌ای گیرا و پرمغز، اثری یگانه را به سینمای ایران اهدا کرده است. امید که این فیلم هم زیر چرخ دنده‌های سینمای خنده آمیز گم نشود. از این رو به مردم به ویژه علاقمندان سینما و مخاطبین باسواد حتما توصیه می‌کنم و باز هم تکرار می‌کنم که این فیلم به شدت دانا را ببیند.

با خرید یک بلیت شصت هزار تومانی بابت تماشای این فیلم میلیون‌ها تومان لذت ببرید. آقای آرمان خوانساریان سی و یک یا پنجاه شصت ساله! فیلم تان یک اعجاز نایاب را در سینمای ایران دارد و آن حس و حال گرمی ست که به تماشاگر یخ زده این دوران منتقل می‌کند.

کیانوش عیاری / ۱۷ آبان ۱۳۹۲

پیش از این هم امیر قادری منتقد و تحلیلگر سینما گفته بود: «جنگل پرتقال» فیلمی است که می‌توان آن را به این گروه و طبقه از تماشاگرانی که مدتی است کمتر به‌محصول مناسب خودشان در چهارچوبِ این سینما برمی‌خورند؛ پیشنهاد کرد.

قادری همچنین امیدوار به فروش مناسب آن بود.

«جنگل پرتقال» فیلمی با کارگردانی ایمان خوانساریان و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی است که داستان جوانی را روایت می‌کند که بعد از سفری اجباری با تغییر شخصیتی جدی روبه‌رو می‌شود.