خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،

بنیاد پویانمایی تاسیس می‌شود

محمد مهدی اسماعیلی با بیان اینکه بنیاد پویانمایی را در وزرات فرهنگ راه اندازی کنیم، گفت: علیرغم اینکه سیاست دولت افزایش ساختار نیست ، اما به دلیل اهمیتی که موضوع پویا نمایی دارد این موضوع در دستور قرار می‌گیرد.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جلسه علنی امروز (شنبه، ۲۹ مهر) مجلس شورای اسلامی در تشریح ماده ۷۴ لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در بخش اول اعدادی که تنظیم شده ممکن است با اقتضائات فعلی دسترسی به آن سخت باشد، اما ما در دولت این‌ها را بررسی کردیم و در کمیسیون‌های فرهنگی و تلفیق این اعداد بررسی شده است و مسیر رسیدن به این اعداد هم در برخی از بخش‌ها اتفاق افتاده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد بیان داشت: در ردیف یک تولید فیلم سینمایی فاخر و ارزشمند در موضوعات تاریخی دفاع مقدس، جبهه مقاومت و سبک زندگی ایرانی اسلامی که سالانه تولید ۲۰ فیلم است همین الان در جشنواره پیش روی فجر به این عدد خواهیم رسید و اتفاق بسیار مهمی است.
اسماعیلی تصریح کرد: در بخش موسسات فرهنگی چند منظوره، عدد نرخ رشد ۲۵درصد پیش بینی شده با توجه به مطالباتی که این حوزه در بخش خصوصی ایجاد می‌کند پیشنهاد این است که کاهش یابد.
وی در مورد افزایش تولید پویانمایی اظهار داشت: در رابطه با تولید پویا نمایی اعداد، عدد بزرگی است ما در دولت و شورای هنر پیشنهاد دادیم که بنیاد پویا نمایی را در وزرات فرهنگ راه اندازی کنیم علیرغم اینکه سیاست دولت افزایش ساختار نیست، اما به دلیل اهمیتی که موضوع پویا نمایی دارد این مساله در دستور قرار می‌گیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: درجا‌های که فیلم به صورت پویا نمایی نمایش داده می‌شود فوق العاده جذابیت دارد و در حوزه فرهنگ سازی هم بسیار مهم است پیشنهاد این است که عدد را کاهش دهیم به توجه به اینکه هنور زیر ساخت‌ها آن آماده نیست و از ۷۳۰۰ ساعت به ۱۰۰۰ ساعت کاهش پیدا کند.
سرانجام این ماده به رای گذاشته شد و توانست ۱۴۰ رای موافق و ۱۷ رای مخالف را کسب کند.