خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

«هوا» بن افلک با جایزه گاتهام تجلیل می‌شود

فیلم «ایر» با دریافت جایزه نماد بصری و ادای احترام به خالق یک اثر در جوایز گاتهام ۲۰۲۳ تجلیل می‌شود.

«ایر» یا «هوا» درام ورزشی بن افلک با موضوع امضای قرارداد مایکل جردن اسطوره بسکتبال با کمپانی نایک، جایزه جدید نماد ویژنری و ادای احترام به خالق اثر را از جوایز گاتهام امسال دریافت خواهد کرد.

این جایزه برای ادای احترام و قدردانی از نمادهای فرهنگی و فیلمسازانی ایجاد شده که جان بخشیدن به داستان‌های شخصیت‌های ویژه را مسئولیت خود می‌دانند.

جفری شارپ مدیر اجرایی موسسه فیلم و رسانه گاتهام، گفت: «هوا» هم جذاب و هم بامزه است و به شیوه‌ای کاملا با طراوت با مخاطبان که به روایت‌های هوشمندانه و بدیع پاسخ می‌دهند، ارتباط برقرار می‌کند. این فیلم با تصویر کردن داستان مهم‌ترین مشارکت در تاریخ بازاریابی ورزشی، نشان‌دهنده قدرت دانش و ارزش استفاده از دانش در پذیرفتن ریسک‌های درست است. ما مفتخریم که هم از داستانی که پس پرده زندگی یک اسطوره وجود دارد و هم تیم سازنده «هوا» یا «ایر» که به این داستان جان بخشیدند، تجلیل کنیم.

«ایر» در سال ۱۹۸۴ می‌گذرد؛ وقتی شراکت تغییردهنده مایکل جردن تازه‌کار و بخش بسکتبال نایک با ایجاد برند انقلابی «ایر جردن» صنعت ورزش را کاملا دگرگون کرد.

در این فیلم علاوه بر بن افلک؛ مت دیمون، جیسون بیتمن، کریس مسینا، ویولا دیویس، کریس تاکر و مارلون وینز هم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

افلک ۲ بار جایزه اسکار را دریافت کرده که یک بار برای بهترین فیلمنامه اصلی برای «ویل هانتینگ خوب» محصول ۱۹۹۷ به صورت مشترک با دیمون و بار دیگر جایزه بهترین فیلم را برای «آرگو» در سال ۲۰۱۲ به صورت مشترک با جورج کلونی و گرانت هسلوف دیگر تهیه‌کنندگان آن بوده است.

این فیلم در ماه مارس در بیش از ۳۰۰۰ پرده سینما اکران شد و بیش از ۹۰ میلیون دلار فروش کرد. «ایر» اولین فیلمی است که در کمپانی تولیدی که به تازگی توسط افلک و دیمون راه‌اندازی شده، ساخته شد.

گاتهام که امسال برای اولین بار سقف بودجه ۳۵ میلیون دلاری برای ساخته شدن فیلم‌ها را حذف کرده، قرار است فهرست نامزدهایش را ۲۴ اکتبر (۲ آبان) اعلام کند. مراسم اهدای جوایز ۲۷ نوامبر (۶ آذر) در نیویورک برگزار می‌شود.