خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

بلاک باسترها و استندآپ کمدی در لیست جدید جوایز گلدن کلوپ

جوایز گلدن گلوب ۲ جایزه جدید را در دوره بعدی خود در ژانویه، اهدا خواهد کرد.

به گزارش آی تیکت نیوز به نقل از ورایتی، ۲ دسته برای دریافت جایزه به جوایز گلدن گلوب افزوده می‌شود که برای تجلیل از فیلم‌های موفقی که در سطح جهانی گیشه‌ها را فتح می‌کنند (بلاک باسترها) و استندآپ کمدی خواهد بود.

جایزه جدید نخست برای تجلیل از دستاوردهای سینمایی و گیشه است و شامل فیلم‌هایی می‌شود که در طول اکران حداقل ۱۵۰ میلیون دلار فروخته باشند که از این میان ۱۰۰ میلیون دلار آن باید از باکس آفیس داخلی کسب شده باشد. ۸ فیلم واجد شرایط نامزد دریافت این جایزه می‌شوند و اگر معیارهای دسته‌های دیگر را داشته باشند، می‌توانند برای دسته‌هایی مانند بهترین فیلم درام یا کمدی هم رقابت کنند.

دومین دسته جدید، بهترین اجرا در استندآپ کمدی در تلویزیون یا اجراهای در قالب استندآپ سنتی را تجلیل می‌کند و شامل برنامه‌های در همه جریان‌های پخش اعم از کابلی، پریمیوم و استریم می‌شود.

هلن هوهن رئیس گلدن گلوب گفت: گلدن گلوب سابقه‌ای غنی در حمایت و تجلیل از آثار کمدین‌ها دارد و ما مفتخریم که از تلاش آنها در کنار نمایش‌های سینمایی و تلویزیونی برجسته سال تجلیل کنیم.

اجراهای استندآپ کمدی سنتی، اجراهایی را که حداقل ۳۰ دقیقه باشند در برمی‌گیرد. در این رشته ۶ نامزد معرفی خواهد شد.

اولین دوره جوایز گلدن گلوب ژانویه ۱۹۴۴ اهدا شد. نامزدهای امسال دوشنبه ۱۱ دسامبر معرفی می‌شوند و برندگان هشتاد و یکمین دوره جوایز گلدن گلوب در مراسمی که ۷ ژانویه برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند.