خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

مستند «بچه دزد» از تولیدات جدید سفیرفیلم

مستند «بچه دزد» از تولیدات جدید مرکز مستند سفیرفیلم و به کارگردانی و تهیه کنندگی علی پورمومن به نمایش درمی‌آید.

به گزارش آی تیکت نیوز، «داریوش حیدری کودک مظلوم ایرانی است که حدود ۴ سال است توسط دولت دانمارک به دلایل واهی از پدر و مادر خود جدا شده است و تلاش های خانم حمیده سلامتی مادر داریوش، برای بازگرداندن فرزندش به ایران تاکنون ناموفق بوده است و به نتیجه مثبتی منجر نشده است.

داستان پر فراز و نشیب داریوش حیدری در ۴ سال اخیر و ماجرای توقیف او توسط دولت دانمارک، در مستند «بچه دزد» روایت شده است و قرار است این مستند روز شنبه ۱۸ شهریور از ساعت ۱۹ در سالن مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، تقاطع حافظ رونمایی و اکران شود.

در این مراسم علاوه بر نمایش مستند، علی پورمومن کارگردان مستند و حمیده سلامتی مادر داریوش به سخنرانی خواهند پرداخت و به پرسش حضار پاسخ خواهند داد. طبق گفته عوامل سازنده این مستند، مستند «بچه دزد» تلاشی برای نشان دادن مظلومیت داریوش حیدری و خانواده اوست و امید می رود با اکران های عمومی این مستند در جشنواره های داخلی و خارجی و انتشار در فضای مجازی، جریانی برای رهایی داریوش و بازگشت او به کشور فراهم شود.  

حضور علاقمندان و اصحاب رسانه در این مراسم آزاد است و پس از رونمایی این مستند، ارسال آن برای جشنواره های مختلف داخلی و خارجی آغاز خواهد شد.»