خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

موافقت با پروانه ساخت 4 فیلم‌نامه سینمایی و ۳ فیلم‌نامه غیرسینمایی

شوراهای پروانه ساخت آثار سینمایی و غیرسینمایی در جلسه اخیر با 4 فیلم‌نامه سینمایی و ۳ فیلم‌نامه غیرسینمایی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سینمایی آی تیکت نیوز ، فیلم‌نامه‌های سینمایی «نابرادر» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی مهدی فخیم‌زاده، «نفس خور» به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی، کارگردانی محمدمهدی کارت و نویسندگی محمدمهدی کارت و رضا بهاروند، «نقطه صفر زمین» به تهیه‌کنندگی حبیب والی نژاد، کارگردانی و نویسندگی امیرعباس ربیعی، «گمشده» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر ثقفی، کارگردانی و نویسندگی مریم برزگر موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

مهدی فخیم‌زاده که اکثر ما او را به سریال‌های اکشن و به اصطلاح پلیسی می‌شناسیم برای سینمایی «نابرادر» پروانه ساخت گرفته است، وی پیش از این و در سال 1397 سینمایی «مشت آخر» را تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده بود.

سینمایی «هم‌نفس» فیلم قبلی این کارگردان است که ابتدا در سال ۱۳۸۲ در سینماها اکران و بعد از آن در سال ۱۳۸۳ به‌صورت سریالی ۵ قسمتی از تلویزیون پخش شد.

محمدمهدی کارت فیلمساز دیگری است که برای «نفس خور» پروانه ساخت گرفته است. این کارگردان که از دل سینمای مستند وارد بدنه سینمای ایران شده است برای اولین بار در سال ۹۸ و در سی‌ و هشتمین دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم «شنای پروانه» دیده شد.

کارت بعد از آن با سریال «یاغی» در شبکه نمایش خانگی بیشتر از قبل مورد توجه مخاطب قرار گرفت. نکته جالب توجه در فیلم «نفس خور» همکاری رضا بهاروند با کارت است. بهاروند یکی از نویسنده‌های سریال پرمخاطب «پوست شیر» بود.

پروانه ساخت بعدی برای فیلم جدید امیرعباس ربیعی صادر شده است؛ کارگردانی که از دل باشگاه فیلم سوره بیرون آمده و تا کنون دو فیلم «ضد» و «لباس شخصی»‌ را ساخته و در دو دوره جشنواره فیلم فجر شرکت کرده است،‌ هر دو فیلم ربیعی سابقه توقیف را دارد.

مریم برزگر هم که برای فیلم «گمشده» پروانه ساخت گرفته پیش از این کارگردانی را در فضای تئاتر تجربه کرده و سابقه کارگردانی تله فیلم را هم در کارنامه د ارد.

همچنین فیلم‌نامه‌ مستند «دکتر پری» به تهیه‌کنندگی پرهام جعفری، کارگردانی و نویسندگی غلام حسن هدایت، فیلم‌نامه‌های بلند داستانی «محمد رسول» به تهیه‌کنندگی علی کریمی جلال، کارگردانی حسین عموئی تبریزی و نویسندگی تیرخش علی کیایی و محمد دولت آبادی و «دایا»  به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد کریمی و نویسندگی الهام السادات حسینی موافقت شورای پروانه ساخت آثار غیر سینمایی سازمان سینمایی را دریافت کردند.