خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

نعیمه نظام‌دوست از لزوم همبستگی سینماگران گفت

یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: باید مدیریت باشد تا به یک نفر در سال چند تا کار نرسد و نفر دیگر بیکار باشد. همکاران هم باید به یکدیگر کمک کنند و اگر کاری به آن‌ها پیشنهاد می شود به فکر دوستان دیگر خود باشند.

نعیمه نظام‌دوست بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا درباره بیماری آرش میراحمدی بازیگر گفت: متاسفانه ما و خود آرش چند روز است از بیماری قطعی او باخبر شده‌ایم. میراحمدی تقریبا ۸ ماه بود که در فضای مجازی فعالیت نداشت و من فکر میکردم میل شخصی اوست. ماه گذشته بود که در تولد داریوش فرضیایی ایشان را دیدم که بسیار ضعیف و لاغر شده بود وقتی علت آن را جویا شدم آرش گفت کمی از افسردگی و ناراحتی روده رنج می‌برد. مدت‌ها در حال آزمایش دادن بود که در نهایت سرطان پانکراس تشخیص داده شد.  

وی افزود: من ۳ شب پیش بود که متوجه شدم این بیماری تایید شده است و در اینستاگرام منتشر کردم که همکاران متوجه شدند و جویای حال آرش شدند؛ همین اتفاق باعث شد که آرش روحیه مضاعفی برای درمان خود بگیرد و با جدیت روند درمانی خود را پیگیری کند.

این بازیگر که در مجموعه‌های تلویزیونی محله گل و بلبل و بچه محل با آرش میراحمدی همبازی بوده است، تصریح کرد: دیروز با پژمان بازغی که در حال حاضر رئیس انجمن بازیگران است صحبت کردم که پیگیر حال آرش شد و قرار بر این شد بیمه تکمیلی میراحمدی را درست کند. صبحت‌های مختلفی برای بحث پزشکی و بیمه ای صورت گرفته است که در حال پیگیری آن هستیم. امروز هم با آقای بازغی جلسه ای دارم تا ببینیم چه کارهایی برای آرش میراحمدی می‌توانیم انجام دهیم تا روند درمانش راحت تر طی شود.

 نظام دوست بیان کرد: بیشتر از بازیگران که به فکر همدیگر هستند، در این مواقع مسئولین باید به فکر باشند. باید به فکر باشند تا بازیگری که دغدغه بیماری پیدا می‌کند مشکلات مالی بیشتر اذیتش نکند. بسیاری از بازیگران از بی کاری و بی پولی به سمت افسردگی سوق داده می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر چندتا بازیگر داریم که بیکار در خانه هستند؟ این درست نیست. باید تقسیم کار صورت گیرد تا به همه بازیگران کار برسد نه این که تنها تعدادی از بازیگران نقش‌ها را بر عهده داشته باشند. باید مدیریت باشد تا به یک نفر در سال چند تا کار نرسد و نفر دیگر بیکار باشد. متاسفانه زمانی هم که کار هست پول نیست. 

نظام دوست تصریح کرد: مسئولین بیش از اینکه به فکر مشکلات عوامل سینما باشند به فکر حاشیه هستند. چرا باید بازیگری چند سال بیکار باشد. کسی که 30 سال است زندگی خود را پای این حرفه گذاشته چرا باید الان بیکار باشد و از خرج زندگی خود بر نیاید. کارگردانی را می‌شناسم که در حال حاضر مسافرکشی می‌کند. 

این بازیگر خاطرنشان کرد: بازیگران از فراموش شدن می‌ترسند. ما باید جایی را برای حمایت داشته باشیم. نقطه امنی برای بازیگران باید شکل بگیرد تا دلگرم باشند. عوامل پشت صحنه که وضعیت نامناسب تری دارند. بازیگری که طناز و کاربلد است نباید بیکار باشد و در انتها به بیماری‌های مختلف مبتلا شود. همکاران هم باید به یکدیگر کمک کنند و اگر کاری به آن‌ها پیشنهاد می‌شود به فکر دوستان دیگر خود باشند.