خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

«باربی» بر قله جدول فروش تاریخ کمپانی برادران وارنر

«باربی» با پشت سر گذاشتن فیلم پایانی «هری پاتر» بزرگترین فیلم برادران وارنر در باکس آفیس جهانی در طول تاریخ شد.

به گزارش آی تیکت نیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، «باربی» ساخته گرتا گرویگ از فروش ۱.۳۴۲ میلیارد دلاری «هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت ۲» (بدون در نظر گرفتن تورم) هم فراتر رفت و عنوان پرفروش‌ترین فیلم کمپانی برادران وارنر را کسب کرد.

در واقع روز دوشنبه، فیلم گرتا گرویگ از مرز ۱.۳۴۲ میلیارد دلار فروش جهانی «هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت ۲» عبور کرد. فروش داخلی «باربی» تا یکشنبه ۵۹۲.۸ میلیون دلار بود، در حالی که مجموع درآمد خارجی آن ۷۴۵.۵ میلیون دلار بود. پیش‌بینی می‌شود چهارشنبه یا پنجشنبه این هفته این فیلم از مرز فروش ۶۰۰ میلیون دلار در داخل آمریکا هم عبور کند و سیزدهمین فیلم تاریخ سینما شود که این مرز را پشت سر می‌گذارد.

رکوردهای شکسته شده توسط «باربی» با بازی مارگو رابی در نقش این عروسک متعدد است و این فیلم ۲ هفته پیش با پشت سر گذاشتن فیلم «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان به بزرگترین فیلم برادران وارنر در آمریکای شمالی بدل شد.

هفته پیش هم فیلم پرفروش «برادران سوپر ماریو» را در باکس آفیس داخلی پشت سر گذاشت و به پرفروش‌ترین عنوان ۲۰۲۳ در آمریکای شمالی بدل شد. احتمال می‌رود این فیلم بتواند از مجموع فروش ۱.۳۶ میلیارد دلاری «برادران سوپر ماریو» در جهان هم عبور کند و به پرفروش‌ترین فیلم سال جهان بدل شود. اگر این امر محقق شود «باربی» در رتبه پانزدهم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ می‌ایستد و در مرحله بعدی به مقابله با «یخ‌زده ۲» با فروش ۱.۴۳ میلیارد دلاری می‌پردازد.

گرویگ در حال حاضر پرفروش‌ترین کارگردان زن یک فیلم لایو اکشن در باکس آفیس جهانی و همچنین پرفروش‌ترین کارگردان زن تمام دوران در باکس آفیس داخلی آمریکا شده است.

سخت است که بتوان گفت «باربی» به فروش ۱.۵ میلیارد دلاری در سطح جهان می‌رسد، اما تحلیلگران چنین احتمالی را رد هم نمی‌کنند.