خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

رونمایی پوستر روز ملی سینما در گالری لانژ دیان

پوستر روز ملی سینما با حضور جمعی از هنرمندان در گالری لانژ دیان رونمایی شد.

به گزارش آی تیکت نیوز، به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی جایزه «عکس ۵»، آیین رونمایی از پوستر روز ملی سینما با حضور جمعی از اهالی سینما، فرهنگ و هنر در گالری لانژ دایان برگزار شد.

در ادامه مهدی شادی زاده دبیر جشنواره بین‌المللی جایزه «عکس ۵» بیان کرد: از آنجایی روز ملی سینما یکی از برنامه‌های خاص در همه جای دنیا محسوب می‌شود ما سعی کردیم برای آغاز این مراسم در روز ۲۱ شهریور برای احترام به این روز خاص یک پیشواز فرهنگی داشته باشیم و برای نخستین بار پوستر این رویداد فرهنگی با حضور تعدادی از هنرمندان رونمایی شود.

سپس بهداد نجفی عضو شورای سیاستگذاری این جشنواره تاکید کرد: فعالیت‌های هنری بین رشته‌ای علاوه بر ایجاد هم‌افزایی موثر بر خلاقیت و نوآوری در فعالیت‌های گوناگون به رشد و توسعه عمومی فرهنگ و هنر در سطح جامعه کمک چشمگیری می‌کند. با رویکرد مطالعه و بررسی این موضوع امسال در رویداد بزرگداشت روز ملی سینما به تعامل، همپوشانی و تاثیر متقابل هنرهای تجسمی و سینما و موضوع تخصصی تاثیر نقاشی بر موج نو سینمای ایران نیز پرداخته می‌شود.

مراسم روز ملی سینما ۲۱ شهریور با همکاری جشنواره بین‌المللی جایزه «عکس ۵»، گالری لانژ دیان و مجموعه دیدنگار در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

عوامل جشنواره عبارتند از: لیلی گلستان شورای سیاست‌گذاری، مهدی شادی زاده دبیر جشنواره و شورای سیاستگذاری، بهداد نجفی اسدالهی شورای سیاستگذاری، علیرضا شادی‌زاده شورای سیاست گذاری، زهره حسنی مشاور هنری و طراح گرافیک، پریسا پارسا عکاس، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه.