خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

رویداد استعدادیابی برای شناسایی و رشد دانش آموزان مستعد

۱۰ شهریور آخرين مهلت ارسال اثر به جشنواره فيلم مدرسه اعلام شد.

به گزارش آی تیکت نیوز، امیرحسین اخوین دبیر نهمین جشنواره فیلم مدرسه با تاکید بر این مهم که این جشنواره یک رویداد استعدادیابی و نقطه‌ای برای شناسایی و رشد و پرورش دانش آموزان مستعد در حوزه فیلمسازی است، اظهار کرد: در جشنواره مدرسه شرکت کنندگان پس از ارسال اثر و داوری توسط جشنواره یک فرایند را طی خواهند کرد که شروع کار آن‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: در این فرآیند مستعدان شناسایی شده و روند استعدادیابی منجر به رشد آن‌ها خواهد شد که در نهایت خود می‌توانند از تولیدکنندگان جدی در کشور باشند.

اخوین بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های برگزاری این جشنواره شاهد ظهور هنرمندانی هستیم که در حال حاضر جزوه تولیدکنندگان جوان در کشور محسوب می‌شوند.

وی افزود: امسال بخش جدیدی به نام منتورینگ به جشنواره افزوده شده که صاحبان هر اثر ارسال شده می‌توانند درخواست منتورینگ کرده و بعد از مشاهده و بررسی آثار آن‌ها نکاتی در روند بهبود آن پیشنهاد خواهد شد که توسط فیلمساز اصلاح می‌شود.

دبیر این رویداد مطرح کرد: دوره‌های آموزشی مختلفی نیز روی سایت جشنواره قرار خواهد گرفت و سعی بر آن است تا بیشتر بر نقش آموزشی جشنواره تاکید شود.

اخوین گفت: بعد از پایان جشنواره منتخبان آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای خواهند گذراند و آثار آن‌ها در جشنواره‌های برتر و بین المللی شرکت داده خواهد شد و همچنین از آثار بعدی آن‌ها نیز حمایت خواهد شد.

دبیر نهمین جشنواره فیلم مدرسه در پایان اظهار کرد: دانش آموزان علاقه‌مند از سراسر کشور و در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند آثار خود را تا روز دهم شهریور ماه ارسال و بارگذاری کنند.