خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

پس از بازی در فیلم کاپولا؛

شایا لباف اولین نمایشش را با دیوید ممت تجربه می‌کند

شایا لباف برای اولین بار در «هنری جانسون» دیوید ممت روی صحنه می‌رود.

شایا لباف در «هنری جانسون» نمایشنامه جدیدی از دیوید ممت، برای اولین بار روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش را ماریا لوییس ریان کارگردانی خواهد کرد. دیوید پیمر نامزد اسکار و همچنین دومینیک هافمن و ایوان جونیگکیت دیگر بازیگران این نمایش خواهند بود.

در توضیح رسمی این نمایش آمده است: پس از اینکه یک عمل دلسوزانه زندگی فردی را خراب می‌کند، وضعیت اسفناک او دنبال می‌شود.

همکاری ممت و لباف ممکن است یک شب بحث برانگیز تئاتری را رقم بزند زیرا حرفه بازیگری لباف در هالیوود تحت شعاع اتهام آزار فیزیکی که از سوی شریک سابق زندگی او مطرح شده قرار گرفته است که سال ۲۰۲۰ شکایتی علیه لباف تنظیم و به دادگاه ارایه کرد. در فوریه قاضی، دادگاه را تا پاییز ۲۰۲۳ به تعویق انداخت و به استناد برنامه‌های شلوغ کاری لباف و شاکی این کار را انجام داد.

در این فاصله لباف پس از علنی شدن این اتهام‌ها عذرخواهی کرد و گفت: سال‌ها به خودم و همه اطرافیانم توهین کرده‌ام. من سابقه آزار دادن نزدیک‌ترین افرادم را دارم. از این پیشینه خجالت می‌کشم و برای کسانی که ناراحت‌شان کردم متاسفم. با این حال، تیم حقوقی او ادعاهای توئیگز را رد کردند.

لباف اخیراً بازیگر نقش‌های پرمخاطبی بوده و در فیلم «پدر پیو» به کارگردانی آبل فرارا و فیلم حماسی ۱۰۰ میلیون دلاری فرانسیس فورد کاپولا، «مگالوپولیس» جلوی دوربین رفته است.

وی در بیانیه‌ای از اینکه فرصت همکاری با دیوید ممت را به دست آورده سپاسگزاری کرد و افزود: استعداد و خلاقیت او بی‌نظیر است و همکاری با بزرگترین نمایشنامه نویس زنده ما واقعاً باعث افتخار است. «هنری جانسون» یک داستان منحصر به فرد و جذاب است که نه تنها الهام بخش من بوده، بلکه مرا جلوتر برده است.

این اولین تلاش لباف برای رفتن روی صحنه تئاتر نیست و وی سال ۲۰۱۳ قرار بود در برابر الک بالدوین در احیای نمایش «یتیمان» در برادوی بازی کند، اما بازیگران با هم درگیر شدند و لباف در نهایت نمایش را ترک کرد.

ممت که به عنوان یک اسطوره تئاتر شناخته می‌شود و آثاری چون «بوفالوی آمریکایی» و «گلن گری گلن راس» را در کارنامه دارد، به تازگی به دلیل دیدگاه‌های سیاسی راست‌گرای خود توجه بیشتری را جلب کرده است.

این نمایشنامه‌نویس بیانیه‌ای در مورد «هنری جانسون» منتشر کرد که با نوشته‌های معمول متفاوت است. وی نوشت: کنستانتین استانیسلاوسکی نوشت هر کارگردانی که کار جالبی با متن انجام دهد، متن را درک نمی‌کند. بیشتر کارگردانان صحنه فقط معلمان زبان انگلیسی هستند که بازیگران را گیج می‌کنند با یک مدیر صحنه که برای آنها چای بیاورد. خدا آنها را ببخشد و خدا خانم رایان را رحمت کند.

این نمایش قرار است از یکم سپتامبر تا ۲۴ همان ماه در ونیس کالیفرنیا روی صحنه باشد.