خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

پاسخ وزیر ارشاد درباره هجمه‌های اخیر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره هجمه‌هایی که در چند وقت اخیر به این وزارتخانه وارد شده است، توضیح داد.

محمد مهدی اسماعیلی شامگاه یکشنبه ۱۱ تیر ماه با حضور در نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک به تماشای نمایش «میرزا محمد» نشست. او در حاشیه این دیدار، درباره سر و سامان دادن به حریم مجموعه تئاتر شهر، بودجه جشنواره نمایش عروسکی و هجمه‌هایی که در چند وقت اخیر درباره وزارت ارشاد صورت گرفته است، توضیحات کوتاهی ارایه کرد.

 اسماعیلی درباره وضعیت حریم مجموعه تئاتر شهر که مدت‌هاست بحث آن مطرح است، گفت: کارهای آن انجام شده و به زودی حریم اینجا را برقرار خواهیم کرد.

او درباره بودجه نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک که با وجود همکاری وزارتخانه هنوز به طور کامل محقق نشده است، توضیح داد: هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و همه امور مربوط به بودجه را آقای سالاری، معاون هنری انجام می‌دهند.

اسماعیلی درباره هجمه‌هایی که در این مدت به وزارت ارشاد وارد شده و در پاسخ به این پرسش که این هجمه‌ها از سوی چه کسانی و با چه اهدافی انجام می‌شود، گفت: من نیت‌خوانی نمی‌کنم ولی به هر حال ما تلاش می‌کنیم تا فضای فرهنگی هنری کشور به حالت عادی برگردد و فعالیت‌ها به حالت عادی انجام شود. پررونق‌ترین بهار سال‌های اخیر رقم خورده و حالا ممکن است از سوی عده‌ای اشکالاتی مطرح شده باشد. ما گوش شنوا برای شنیدن انتقادها داریم.

 وزیر ارشاد شامگاه یازدهم تیر ماه به تماشای نمایش «میرزا محمد» نوشته عقیل جماعتی نشست که با کارگردانی قاسم تنگسیرنژاد و به عنوان کاری از بوشهر در بخش بزرگسال نوزدهمین  جشنواره عروسکی تهران مبارک در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.