خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

با «یک آدم خوب» آشنا شوید

فیلم سینمایی «یک آدم خوب» با دوبله اختصاصی در دسترس کاربران پلتفرم فیلم‌نت قرار گرفت.

فیلم «یک آدم خوب» به کارگردانی زک براف و با بازی فلورنس پیو و مورگان فریمن، یکی از آثار کنجکاوی‌برانگیز سال ۲۰۲۳ است که توسط پلتفرم فیلم‌نت و با دوبله اختصاصی در دسترس علاقه‌مندان به سینمای روز جهان قرار گرفته است.

«یک آدم خوب» فیلمی در ژانر درام و محصول سال ۲۰۲۳ است و داستان زن جوانی به نام آلیسون را روایت می‌کند که عضو دوست‌داشتنی و پرانرژی خانواده است اما، بعد از مواجهه با یک تراژدی بزرگ، در دام اعتیاد گرفتار می‌شود و رفته رفته از همه فاصله می‌گیرد.

فلورنس پیو نقش آلیسون را در «یک آدم خوب» ایفا کرده است. مورگان فریمن، سلست اوکانر و مالی شنون از دیگر ستارگان «یک آدم خوب» محسوب می‌شوند. زک براف هم کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته است.

معرفی عوامل اصلی

زک براف بازیگر و کارگردان آمریکایی است که به‌خصوص برای بازی در سریال کمدی «اسکرابز» شهرت دارد. براف در سال‌های اخیر فعالیت‌های زیادی به‌عنوان کارگردان آثار تلویزیونی (از جمله کارگردانی یک اپیزود از سریال تحسین‌شده «تد لاسو») داشته است اما «یک آدم خوب» چهارمین تجربه سینمایی او در مقام کارگردان محسوب می‌شود. از میان آثار قبلی او، فیلم «گاردن استیت» (۲۰۰۴) شهرت بیشتری دارد. «گاردن استیت» اولین فیلم بلند براف بود و در آن، علاوه بر خود براف، بازیگرانی چون ناتالی پورتمن و پیتر اسکارسگارد نیز ایفای نقش کرده بودند. «گاردن استیت» با بودجه‌ای ۲٫۵ میلیون دلاری به فروشی بالغ بر ۳۵ میلیون دلار دست یافت و با تحسین منتقدان هم روبه‌رو شد تا جایگاه براف به‌عنوان یک کارگردان مستعد تثبیت شود. زک براف با «گاردن استیت» نشان داده بود که توانایی قابل توجهی در ساخت درام‌های انسانی گیرا و چندبُعدی دارد و حالا به‌نظر می‌رسد که با «یک آدم خوب» به حوزه قدرت خود بازگشته است. هر چند «یک آدم خوب» فاقد جنبه رقیق کمیکی است که معمولا در کارهای براف دیده می‌شد.

فلورنس پیو یکی از استعدادهای مهم کشف‌شده در سال‌های اخیر سینمای آمریکا است که سابقه بازی در آثار مهمی چون «میدسامر»، «زنان کوچک» و «بیوه سیاه» را در کارنامه دارد. همچنین در سال ۲۰۲۳ قرار است دو فیلم مهم دیگر را هم با بازی پیو ببینیم: «اوپنهایمر» (کریستوفر نولان) و «دون: قسمت دوم» (دنیس ویلنوو). پیو در سال‌های اخیر به‌عنوان بازیگری شناخته شده است که توانایی ایفای باورپذیر نقش زنانی دچار پیچیدگی‌ها و تنش‌های درونی را دارد. به‌نظر می‌رسد «یک آدم خوب» فرصت خوبی برای پیو فراهم آورده است تا یک بار دیگر نقش چنین فردی را بازی کند.

واکنش‌ها

در وبسایت راتن تومیتوز، ۵۷ درصد یادداشت‌های منتشرشده در مورد «یک آدم خوب» مثبت بوده است. میانگین امتیاز منتقدان به «یک آدم خوب» در این وبسایت، ۵٫۸ از ۱۰ است. جمع‌بندی نظر منتقدان نشان می‌دهد که «یک آدم خوب» فیلمی است که با نیتی بسیار خوب و انسانی ساخته شده و از بازی‌های فوق‌العاده بازیگران بهره‌مند است. با این وجود از جنبه‌های دیگر، «یک آدم خوب» را می‌توان فیلمی در حد خوب ارزیابی کرد.

همچنین در وبسایت متاکریتیک، میانگین امتیاز ۵۰ از ۱۰۰ بر اساس ۳۲ یادداشت برای فیلم جدید زک براف به ثبت رسیده است.