خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

استقبال از «لوئی پانزدهم» در جشنواره کن!

جشنواره کن با اکران فیلم «ژان دو بری» رسما کار خود را آغاز کرد. جانی دپ که در فیلم ژان دو بری در نقش شاه لوئی پانزدهم ظاهر شده است، با مایون لوبسکو در نقش ژان دو بری همبازی است. مایون کارگردانی این فیلم را نیز بر عهده دارد.

دیشب افتتاحیه‌ جشنواره کن با اکران فیلم «ژان دو بری» رسما کار خود را آغاز کرد. جانی دپ به عنوان نقش اصلی این فیلم، بعد از دوسال در یک جشنواره سینمایی رسمی دیده شد. از بازگشت جانی به میادین حرفه‌ای با عنوان «بازگشت پادشاه» یاد می‌شود.

این بازیگر که از زمان درگیری حقوقی طولانی ۲۰۲۲ با همسر سابقش امبر هرد در انظار عمومی ظاهر نشده، سه‌شنبه شب در اولین نمایش فیلم شب افتتاحیه کن با فیلم «ژان دو بِری» مورد تشویق هفت دقیقه‌ای ایستاده قرار گرفت.

دپ جلوی اشک‌هایش را گرفت که جمعیت در جنوب فرانسه برای بازی او در نقش شاه لوئی پانزدهم به صورت طولانی‌مدت او را تشویق کردند.

جانی دپ که در فیلم ژان دو بری در نقش شاه لوئی پانزدهم ظاهر شده است، با مایون لوبسکو در نقش ژان دو بری همبازی است. مایون کارگردانی این فیلم را نیز بر عهده دارد.

مایون کارگردان و ستاره فیلم نیز در حالی که برای مدت کوتاهی میکروفون را گرفت، اشک ریخت و گفت: این پروژه، تولیدی بود که تامین مالی آن بسیار دشوار بود… و من می‌خواهم این لحظه را با تمام تیمم به اشتراک بگذارم.»

در «ژان دو بری» مایون در نقش ژان ووبرنیه، زنی از طبقه کارگر در قرن هجدهم در فرانسه که در رتبه‌های اجتماعی بالا می‌رود و معشوقه شاه لویی پانزدهم می‌شود، بازی می‌کند. ریشه‌های طبقه‌ کارگر، او را در دربار پادشاه به یک منفرد اجتماعی تبدیل می‌کند. بازیگران مکمل این فیلم عبارتند از بنجامین لاورنه، پیر ریچارد، ملویل پوپو و پاسکال گرگوری.

جدیدترین اثر این کارگردان مدتها قبل از افتتاحیه کن جنجال برانگیخت. این فیلم مهم‌ترین نقش بازیگری دپ از زمان پایان دادگاه او در سال ۲۰۲۲ علیه همسر سابق امبر هرد است.

اگرچه هیئت منصفه به نفع دپ رای داد، اما این بازیگر به دلیل اتهامات سوء استفاده‌ای که در طول دادگاه مطرح شد، در حاشیه هالیوود باقی ماند و با کاهش چشمگیر فعالیت‌های سینمایی مواجه شد.

تیه‌ری فِرمو رئیس جشنواره کن در مورد حضور جانی دپ در این دوره از جشنواره گفت: «من به حواشی و دادگاهی که برای دپ پیش آمد اهمیتی ندادم و اصلا هم نمی‌دانم جزئیاتش چه بود من به جانی دپ به عنوان یک بازیگر اهمیت می‌دهم.»

مراسم فرش قرمز افتتاحیه جشنواره کن هفتاد و ششم برگزار شد و ستارگانی چون هلن میرن، جانی دپ، مایون، مدس میکلسن، ال فانینگ و بسیاری دیگر مقابل دوربین عکاسان رفتند.

جشنواره امسال که با اکران «ژان دو باری» (Jeanne Du Barry) با بازی جانی دپ  افتتاح شد، تا ۲۷ ماه می ادامه دارد.