خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «خلیج‌فارس» در بوشهر

دبیر شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان از برگزاری این جشنواره در پنجم تا هشتم اردیبهشت‌ در بوشهر خبر داد.

عبدالرحیم افروغ در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- بوشهر – خلیج فارس با هدف شناسایی و معرفی استعداد‌های سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تاکید بر ژانر‌های سینمایی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این دوره از جشنواره توجه به سینمای بومی و فیلم‌های ژنریک در اولویت داوری قرار دارند.

دبیر شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- بوشهر با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره در این دوره ارسال شده‌است، افزود: از این شمار، ۴۱۶ اثر به بخش فیلم شامل ۳۰۶ فیلم داستانی، ۶۰ مستند، ۳۱ فیلم تجربی و ۱۶ پویانمایی و ۳۵۶ اثر هم به بخش عکس شامل ۲۲۶ تک‎عکس و ۱۳۰ اثر در قالب ۱۸ مجموعه‌عکس به جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- بوشهر – خلیج فارس ارسال شد که در نهایت از سوی هیات انتخاب، در بخش فیلم به تفکیک، ۴۱ اثر به بخش داستانی، ۹ اثر به بخش مستند، ۶ اثر به بخش تجربی و ۵ اثر به بخش پویانمایی و همچنین در بخش عکس هم ۲۹ اثر در بخش تک‌عکس و ۳ مجموعه عکس (هفت عکسی) به مرحله نهایی این رویداد راه یافتند.

افروغ ادامه داد: از استان بوشهر نیز هفت اثر در دو بخش فیلم و عکس از سه شهرستان بوشهر، تنگستان و دشتستان در این مرحله حضور دارند.

دبیر شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- بوشهر با اشاره به اینکه ۷۴ هنرمند از ۱۱ استان (گلستان، مازندران، قزوین، البرز، زنجان، اردبیل، تهران، آذربایجان شرقی، کردستان، گیلان و بوشهر) در این جشنواره حضور دارند، تصریح کرد: این آثار در بخش فیلم از سوی احمدعلی سجادی صدر، محمدرضا عرب، عادل تبریزی، امیر پذیرفته، مریم دوستی، سیدحسین صافی و محسن آقالر مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرند. هیات داوری بخش عکس هم بر عهده ساتیار امامی، محمد یوسفی و احسان مهدیان است.

افروغ این رویداد را فرصتی مغتنم برای فیلمسازان هم‌استانی برای پیجینگ طرح‌ها و فیلمنامه‌هایی آن‌ها دانست.

وی به بزرگداشت فیلمسازان پیشکسوت هم‌استان در شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- بوشهر «خلیج فارس» اشاره کرد و گفت: این هنرمندان باتجربه بر اساس مولفه‌های، چون استمرار کار، تولیدات فاخر و تاثیری که در حوزه فیلم و عکس کشور داشته‌اند، انتخاب شده و از آن‌ها در آیین پایانی تجلیل به عمل خواهد آمد.