خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

 ۱۵ کشور به جمع رقابت‌های اسکار ۲۰۲۵ پیوستند/ معرفی نمایندگان فلسطین و عراق

رقابت‌های اسکار ۲۰۲۵ در بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی با معرفی ۱۵ نماینده از کشورهای مختلف به جریان افتاده است.

به گزارش آی‌تیکت نیوز؛ ثبت‌نام برای بخش بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ در حال پیگیری است و تا کنون ۱۵ کشور نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند. در روزهای اخیر، کشورهای فلسطین، عراق، ترکیه، کامبوج، شیلی و ژاپن از فیلم‌های خود برای این رقابت رونمایی کرده‌اند.

کشورهای تازه معرفی‌شده به شرح زیر هستند:

فلسطین: «از زمین صفر»، اثر جمعی از ۲۲ کارگردان فلسطینی که به توصیف وضعیت کنونی غزه از زوایای مختلف می‌پردازد. این فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی مختلف به نمایش درآمده است.

عراق: «مسیِ بغداد»، ساخته سهیم عمر خلیفه، داستان یک پسر جوان که تلاش می‌کند رویای فوتبالش را پس از آسیب دیدن در حمله تروریستی دنبال کند.

ترکیه: «زندگی»، اثر زکی دمیرکوبوز، درامی درباره زن جوانی که به دلیل مخالفت با ازدواج اجباری به استانبول سفر می‌کند و در جشنواره‌های معتبر معرفی شده است.

کامبوج: «ملاقات با پول پوت»، ساخته ریتی پان، بر اساس کتابی درباره سه فرانسوی که در دوران دیکتاتوری پل پوت به کامبوج سفر می‌کنند.

شیلی: «به جای او»، به کارگردانی مایت آلبردی، درامی تاریخی و جنایی درباره نویسنده‌ای که در دهه ۵۰ میلادی معشوق خود را به قتل رساند.

ژاپن: «ابر»، اثر کیوشی کوروساوا، فیلمی مهیج درباره مردی که درگیر یک سری رویدادهای مرموز و خطرناک می‌شود و در جشنواره ونیز به نمایش درآمده است.

کشورهای دیگری که به جمع رقابت‌های اسکار پیوسته‌اند شامل اروگوئه، آلمان، قرقیزستان، لیتوانی، تایوان، لتونی، اتریش و ایرلند هستند.

دور نهایی جوایز اسکار در تاریخ ۲ مارس ۲۰۲۵ (۱۳ اسفند به وقت ایران) برگزار خواهد شد و فهرست کوتاه اسکار در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۴ (۲۷ آذر) منتشر خواهد شد. آخرین مهلت ارسال آثار برای این بخش ۲ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۱ مهر) است.