خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

استقبال از جشنواره فيلم کودک با ارسال ۵۵۹ اثر از ۴۰ کشور در بخش ملی و بین‌المللی

نشست رسانه‌ای سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور مجید زین‌العابدین دبیر جشنواره امروز سه‌شنبه- چهارم مهر- در سالن کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: فیلمسازانی از ۱۲ کشور در بخش بلند این دروه از جشنواره با یکدیگر رقابت می‌کنند و یک فیلم نیز در بخش خارج از مسابقه نمایش داده می‌شود.

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در این نشست با اعلام این خبر اظهارداشت: فیلمسازانی اژ کشورهای اندونزی، بلژیک، امارات متحده عربی، چین، پرو، ترکیه، کانادا، چین روسیه، لهستان، هلند و ایران در بخش بلند داستانی شرکت کردند.

زین العابدین شعار جشنواره را «بچه‌ها به سمت قله» اعلام کرد و افزود: با این شعار می‌خواهیم میل به پیشرفت و آرمانگرایی و خودباوری را در بچه‌ها تقویت کنیم.

وی با اشاره به برگزار نشدن جشنواره در سال گذشته توضیح داد: امسال تفاهم خوبی را با شهرداری اصفهان داشتیم که از آنها تشکر می‌کنیم. بخشی از هزینه‌های میزبانی را دوستان اصفهانی و بقیه را بنیاد سینمایی فارابی برعهده گرفتند. هزینه برگزاری جشنواره کمتر از تولید یک فیلم است و ما تصمیم گرفتیم در همه هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم.

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه در مجموع ۵۵۹ اثر از ۴۰ کشور در بخش ملی و بین‌المللی به جشنواره رسید اظهارداشت: ۳۵۹ فیلم بلند داستانی و کوتاه و پویانمایی در جشنواره حضور دارند که شامل ۵۱ فیلم بلند داستانی، ۱۱۸ پویانمایی و ۱۸۹ فیلم کوتاه داستانی می‌شود.

به گفته وی، اسامی فیلم‌های بخش بلند داستانی ملی عبارت اند از؛ استعداد من، ایلیا جستجوی قهرمان، آلفا و ربات نابودگر، خیابان ملک، در آغوش درخت، سفر به تاریکی، سیارک، سینگو، قهرمان من، کاپیتان، مسافری از گانورا، ملکه آلیشون، هوک و یک تکه ابر.

زین العابدین افزود: پردیس سینمایی چهارباغ و ساحل به عنوان خانه جشنوارت انتخاب شده است که ۸۳۵ داور کودک در این دو سالن هستند و فیلم تماشا می‌کنند. سینما سوره هم میزبان هنرمندان و رسانه هاست.

سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری مجید زین‌العابدین از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (هفتم تا دوازدهم اکتبر ۲۰۲۳) در شهر اصفهان برگزار می‌شود.