خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی؛

افزایش تعداد آموزشگاه‌های آزاد سینمایی به ۳۴۷

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی از بهره‌برداری ۷۳ سالن نمایش با ۹ هزار و ۹۰۸ صندلی تا پایان سال و تایید نهایی ۱۰ طرح پژوهشی در حوزه سینما خبر داد.

به گزارش آی تیکت، معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی گفت: در سال ۱۴۰۱، ۲۲ مجتمع سینمایی ساخته شد که به بهره‌برداری رسید و ۸۱ سالن سینمایی با ۹ هزار و ۶۱۲ صندلی به مجموعه اضافه شد.

قادر آشنا افزود: از ابتدای امسال نیز تاکنون ۱۳ سالن با سه هزار و ۲۴۸ صندلی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود با مجوز‌هایی که صادر شده و بازرسی‌هایی که صورت گرفته، تا پایان سال، ۷۳ سالن نمایش افتتاح و ۹ هزار و ۹۰۸ صندلی هم به این مجموع اضافه شود.

آشنا همچنین گفت: تعداد آموزشگاه‌های آزاد سینمایی از ۲۸۰ مورد در سال ۱۴۰۰ هم‌اینک به ۳۴۷ آموزشگاه رسیده است.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی در ادامه افزود: در حوزه مطالعات نیز، تقریبا در تمامی فعالیت‌هایی که انجام می‌شود تلاش بر این است تا پیوست مطالعاتی راجع به ارزیابی ما از جشنواره‌ها و فعالیت‌هایی که در بدنه سازمان سینمایی انجام می‌شود و نظرسنجی را دربرداشته باشد.

وی در خصوص طرح‌های پژوهشی سازمان سینمایی هم گفت: فراخوان‌هایی اعلام کردیم که در پی آن، امسال ۹۱ طرح پژوهشی به دست ما رسیده که در شورای پژوهشی به آن‌ها پرداخته و نزدیک به ۳۰ طرح تصویب شد تا پروپوزال خود را ارائه کنند و از این تعداد ۱۰ طرح به تصویب نهایی رسید و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عطف برای تایید نهایی ارسال شد. این اتفاق بزرگی بود و در سال گذشته هم از مجموع طرح‌های پژوهشی، ۱۰ طرح مراحل نهایی خود را طی می‌کنند.