خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

حضور «چپ دست» در ۵ جشنواره فیلم کوتاه بین‌المللی

فیلم کوتاه «چپ دست» به نویسندگی و کارگردانی نسرین محمدپور در ادامه حضور‌های جهانی خود، در ۵ جشنواره بین‌المللی ایتالیایی، ترکیه‌ای، اندونزیایی و کره‌ای حضور دارد.

فيلم کوتاه «چپ دست» به نویسندگی و کارگردانی نسرین محمدپور و تهیه‌کنندگی فریبا عرب (کمپانی CHOSEN IMAGE) در ادامه حضور‌های جهانی خود به نهمین جشنواره «هفته فیلم مینی‌کینو» در بالی اندونزی، جشنواره فیلم بشردوستانه شهروند جهانی TRT ترکیه، بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه چئونگجو کره جنوبی، هشتمین جشنواره فیلم کوتاه فرناندو دیلئو در رم ایتالیا و بیستمین جشنواره بین‌المللی سالنتوی ایتالیا راه پیدا کرد.

بیستمین جشنواره بین‌المللی سانتوی ایتالیا از تاریخ ۱۹ تا ۲۴ سپتامبر مصادف با ۲۸ شهریور تا ۲ مهر در شهر سالنتوی ایتالیا برگزار خواهد شد و «چپ دست» در این جشنواره با ۱۰ فیلم کوتاه ایرانی دیگر به رقابت خواهد پرداخت. همچنین هشتمین جشنواره فیلم کوتاه فرناندو دیلئو نیز ۲۷ تا ۳۰ جولای مصادف با ۵ تا ۸ مردادماه در شهر رم ایتالیا برگزار خواهد شد.

ششمین جشنواره فیلم بشردوستانه شهروند جهانی TRT بستری را برای فیلمسازان سینمای کوتاه فراهم می‌کند تا مسائل بشردوستانه جهانی را از منظری منحصر به فرد و خلاق بررسی کنند. بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه چئونگجو با کشف و معرفی فیلم‌های کوتاه عالی از سراسر جهان، با هدف ترویج تنوع فرهنگ ویدیویی و تولید فیلم کوتاه مستقل برگزار می‌شود. این دو جشنواره و جشنواره «هفته فیلم مینی‌کینو» اندونزی، مرداد و شهریور برگزار می‌شوند.

فیلم کوتاه «چپ دست» پیش از این علاوه بر حضور در جشنواره‌های معتبر خارجی، از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم زنان سئول (در بخش رقابت آسیایی) و جشنواره Gobeklitepe international ترکیه (جایزه ویژه تماشاگران) را دریافت کرده است.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «چپ دست» ۱۵ دقیقه‌ای آمده است: «مریم تصمیمی بزرگ در سر دارد و قصد دارد کاری انجام دهد و خود را برای این کار آماده می‌کند، اما ….»