خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

۱۴۰۲؛ سال رقابت کریم امینی با خودش!

«شهرهرت» به «فسیل» نرسید اما صدرنشین شد

فروش روز اول فیلم «شهرهرت» به «فسیل» نرسید و رکوردی را جابه‌جا نکرد اما با این وجود، این فیلم در بین هفت فیلم جدید اکران شده، صدرنشین شد.

در حالی که ابتدا گفته می‌شد پنج فیلم از امروز روی پرده می‌روند و بعد، با اضافه شدن «تصور» (علی بهراد) شاهد اکران شش فیلم جدید بودیم، با شروع اکران «ارثیه فامیلی» (حامد رضی)، جمع فیلم‌های جدید اکران به هفت فیلم رسید. فیلم‌هایی که با وجود ویژگی‌های ریز و درشت‌شان کار سخت در متقاعد کردن سینماداران برای گرفتن سانس و بعد، جلب‌نظر مخاطبان سینما از طیف‌های مختلف پیش‌ رو خواهند داشت.
گرچه هنوز روز نخست یا به عبارتی، شب نخست اولین اکران تابستانی را پشت سر گذاشته‌ایم اما چیزی که جلب توجه کرده است، صدرنشینی دوباره فیلمی از کریم امینی است که با «فسیل»، سه ماه است از صدر جدول فروش ۱۴۰۲ پایین نیامده… فیلم «شهر هرت» در روز اول نیم میلیارد فروخت که نسبت به «فسیل» پایین‌تر بود اما موجب شد بالاتر از فیلم‌های جدید دیگر قرار بگیرد!

«شهر هرت» امروز بعد از «فسیل» که چهارشنبه یک میلیارد و دویست میلیون فروخته، در رده دوم جدول روزانه قرار گرفته است.

نکته جالب آن که «فسیل» و «آهنگ دو نفره» (آرزو ارزانش) در فروش روزانه، در رقابت با فیلم‌های تازه اکران شده (به ویژه شهر هرت، کت چرمی و عروسی مردم) موقعیت بهتری نسبت به سایر فیلم‌های باقی مانده اکران دارند.

«کت چرمی» (حسین میرزامحمدی) که با «عروسی مردم» از سانس ابتدایی امروز رقابت داشت، حدود ۱۶۵ میلیون تومان فروخته و بالاتر از فیلم مجید توکلی با ۱۲۲ میلیون تومان قرار گرفته است. فروش «مصلحت» (حسین دارابی) از سه فیلم دیگر تازه اکران شده بیشتر است اما به صد میلیون هم نرسیده…

با فروش فیلم‌ها در پنج‌شنبه و جمعه، بهتر می‌توان افتتاحیه هفت فیلم جدید اکران را مورد ارزیابی قرار داد.

رزرو فیلم شهر هرت – آی‌تیکت (iticket.ir)

رزرو فیلم فسیل – آی‌تیکت (iticket.ir)