خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

سانس‌گرفتن برای فیلم‌های جدید دشوار است / احتمال موفقیت «شهرهرت» و «عروسی مردم»

مدیر پردیس سینمایی زندگی گفت: با تداوم فروش فیلم‌هایی چون «فسیل»، «آهنگ و نفره» و «سه کام حبس» سانس گرفتن برای ۶ فیلم جدید اکران سخت شده است.

«پویا سعیدی‌پور» مدیر سینما زندگی در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، درباره آغاز نمایش عمومی شش فیلم جدید اکران تابستانی و پیش‌بینی موفقیت این فیلم‌ها گفت: الان که همزمان شش تا هفت فیلم جدید اکران می‌شود، زمانی می‌توان به موفقیت آنها فکر کرد که صاحبان آثار بتوانند با سینماها قرارداد ببندند و سانس بگیرند تا بعد در ادامه ببینیم فیلم‌ها خوب می‌فروشند یا نه.

او ادامه داد: در حال حاضر، توان دفاتر پخش هم مهم است که بتوانند فیلم‌های جدید را به سالن‌ها برسانند و بعد از آن بروند برای این فیلم‌ها سانس خوب بگیرند تا بعد بتوان به فروش این فیلم‌ها فکر کرد. این ماجرا البته به واسطه فروش بالای فیلم «فسیل» است. فیلمی که هنوز روی پرده است و فروش خوبی دارد و بعید است که از اکران به این زودی حذف شود. همین طور فیلم «سه کام حبس» و فیلم «آهنگ دونفره» که به ویژه در هفته‌های اخیر فروش خوبی داشته‌اند و  سینمادارها (به ویژه سینماهایی که سالن‌های کم‌تری دارند) سعی می‌کنند این فیلم‌ها را نگه دارند تا وقتی این سه فیلم و فیلم‌های دیگر مانده از اکران بهار با افت مخاطب روبه‌رو شدند، به سراغ اکران فیلم جدید در سالن‌های خود بروند. البته طبیعتا این ماجرا برای پردیس‌هایی که سالن‌های بیشتری دارند، صدق نمی‌کند.

این مدیر سینما در ادامه اظهار داشت: از بین فیلم‌های جدید، به نظرم همچنان کمدی‌هایی مثل «شهر هرت» و بعد «عروسی مردم» بتوانند شانس بیشتری برای جذب مخاطب داشته باشند. به جز این، فروش فیلم‌هایی چون «مصلحت»، «کت چرمی» و «نگهبان شب» نزدیک به هم خواهد بود.

لینک خرید بلیت فیلم ها