خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

۲۰ فیلم و سریال آماده نمایش دارم!

مهدی امینی‌خواه بازیگر گفت: ۲۰ فیلم و سریال در پلفترم‌ها آماده نمایش دارم!

مهدی امینی‌خواه بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون وضع حاکم بر بازیگری در سینما گفت: نمی‌توان کتمان کرد که در سینما عده‌ای خاص مشغول به کار نیستند، اما این وضع به صورت مطلق نیست. برای مثال به شخصه سال گذشته «سارا و سندباد» به کارگردانی فریال بهزاد را در سینما‌ها داشتم. همچنین فیلم سینمایی «سه کله پوک» کار دیگری بود که سال گذشته از من روی پرده سینما‌ها رفت.

وی افزود: سینما به هر حال همانند دایره‌ای است که آدم‌هایی داخل آن می‌تواند در آثار سینمایی حضور داشته باشند، اما این دایره بسته نیست و افراد جدید هم قادرند به آن راه پیدا کنند. هرچند ممکن است نحوه ورود به این دایره کمی مشکل باشد البته نباید از یاد برد تخصص و دانش افراد هم به نحوه حضور آدم‌ها در سینما کمک می‌کند؛ یعنی هر اندازه از داشته‌های علمی خوبی بهره برده باشید نحوه ورود به سینما راحت‌تر خواهد بود.

بازیگر «چپ دست» درباره ورود خود به سینما گفت: اولین کار من در سینما «شور عشق» ساخته نادر مقدس بود که جزو کار‌های پرمخاطب زمان خود محسوب می‌شد. من در آثار پرفروش دیگری نظیر «شاخه گلی برای عروس»، «چپ دست» و… حضور داشتم. همیشه  تلاش می‌کنم کار‌هایی را انتخاب کنم که مردم آن‌ها را دوست دارند، زیرا هیچ فاکتوری مهمتر از رضایت مردم در سینما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سابقه‌ای نزدیک ۳۰ سال در سینما دارد، گفت: من در عرصه بازیگری تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا کارهایم مورد رضایت مردم واقع شود، اما در موفقیت یک اثر سینمایی تنها بازیگر نیست که ایفای نقش می‌کند بلکه کیفیت ساخت هم می‌تواند عاملی مهم برای جذب مخاطب باشد. همچنین نحوه و زمان پخش ویژگی مهم دیگری است که به دیده شدن یک اثر سینمایی کمک شایان توجهی می‌کند.

امینی‌خواه درباره حضورش در سریال‌هایی که در پلتفرم‌ها تولید می‌شود هم گفت: حوزه جدید نمایش فرصت جدیدی برای بازیگران و دیگر عوامل سینماست تا بتوانند کیفیت کارشان به نمایش بگذارند. من نیز در این حوزه مشغول کار هستم. فیلم «نواب، نازی آباد و نیاوران» کار طنزی است که اخیرا در پلتفرم‌ها آن را بازی کرده ام. در ضمن باید بگویم نزدیک به بیست فیلم و سریال در پلتفرم‌ها آماده نمایش دارم.

وی درباره پرکاری خود گفت: اینکه بازیگری پر کار یا کم کار است دلیل برای کیفیت خوب یا بد کارش نیست آنچه اهمیت دارد عشقی است که بازیگر به کارش دارد و سبب می‌شود تا او به جایگاه مطلوبی در بازیگری برسد. نکته دیگر اینکه ما بازیگر‌ها، شغلمان بازی در فیلم است برای همین باید در کار‌های نمایشی حضور داشته باشیم تا گذران زندگی کنیم والا اگر قرار باشد خیلی کم فعالیت داشته باشیم در زندگی با مشکل مواجه خواهیم شد.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که آیا سبک خاصی از بازی است که او دوست باشد بازی کند، اما تا به حال فرصت آن فراهم نیامده است؟ گفت: خوشبختانه من تمام ژانر‌های سینمایی را تجربه کرده و هیچ ژانری نیست که تا به حال آن را بازی نکرده باشم. حتی من در سینمای وحشت هم با کاری نظیر «آخرین شب» حضور داشته‌ام.

وی درباره تاثیر جایزه در بالا رفتن کیفیت کاری هر بازیگری بیان کرد: مشخص است موفقیت در هر جشنواره‌ای به بازیگر کمک می‌کند تا کیفیت کارش بالا رود من نیز از این قاعده مستثنی نیستم در همین راستا موفقیتم در جشنواره‌هایی سینمایی انگیزه و تلاشم را بالا می‌برد تا کار‌های بهتری را بازی کنم. یکی از جایزه‌هایی که به من انگیزه بالایی برای رشد کارم داد. جایزه بهترین بازیگر فیلم‌هایی ورزشی برای فیلم «لوتکا» بود.

وی در انتها با بیان اینکه بازی در تئاتر را هم همیشه دنبال می‌کرده است، گفت: هیچگاه کارم در سینما باعث نشده تا تئاتر را فراموش کنم برای همین هر گاه فرصتی پیش آمده در تئاتر هم حضور داشته‌ام. تعداد کارهایم در تئاتر نزدیک به هشتاد اثر است. همچنین در یازدهمین جشنواره تئاتر فجر هم جایزه دریافت کرده‌ام.