خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

رونمایی از نامزدهای دبیری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

طی یکی دو ماه اخیر، در گمانه‌زنی‌های مختلف درباره دبیری دوره چهل و دوم جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، گزینه‌هایی مطرح شده‌اند که نام چهار نفر جدی‌تر از بقیه است.

در فاصله هشت ماه و اندی جشنواره چهل و دوم فیلم فجر، نام افراد مختلفی برای دبیری این دوره در رسانه‌ها مطرح شده است.
به گفته منابع آگاه، شانس چهره‌هایی چون روح‌الله سهرابی، مجتبی امینی، محمدرضا عباسیان و حبیب ایل‌بیگی برای دبیری دوره چهل و دوم بیش از باقی افراد است. از این بین با مجتبی امینی دبیر دوره گذشته صحبت‌های جدی‌تری انجام شده است، ضمن آن که چند نفر رسما پیشنهاد دبیری جشنواره را به دلیل مشغله، نپذیرفته‌اند.
سهرابی، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما و تلویزیون است که عضویت در هیئت داوران جشنواره‌های سینمایی را در کارنامه دارد و اکنون، مدیرکل عرضه و نمایش سازمان سینمایی است.
امینی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون است که علاوه بر برپایی چند جشنواره و همایش، مدیریت موسسه شهید آوینی و سرپرستی فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری، دبیر دوره چهل و یکم جشنواره فیلم فجر بوده است.
عباسیان، کارگردان و تهیه‌کننده سینمای مستند و تلویزیون و کارشناس امور پخش بین‌المللی سینماست. او مدیرعاملی موسسه رسانه‌های تصویری، دبیری جشنواره فیلم ویدئویی یاس و جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد.
ایل بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی است که پیش‌تر قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی، مدیر سه دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران، رییس هیات مدیره و مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بوده است ضمن آن که سال‌ها در وزارت ارشاد، سیمافیلم و انجمن سینمای جوانان سابقه فعالیت دارد.