خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

موفقیت «فسیل» اتفاقی خوشایند برای سینماست

جواد مزدآبادی گفت: از نگاه من برخی آثار طنز حتی می‌تواند مشکلات اجتماعی را هم آرام کند، برای همین موفقیت فیلم‌هایی نظیر «فسیل» اتفاقی خوشایند در سینما محسوب می‌شود.

جواد مزدآبادی کارگردان سینما و تلویزیون پیرامون وضعیت حاکم بر فیلم‌سازی در سینما گفت: فیلمسازانی نظیر من که کار خود را در سینما از پله اول آغاز کردند یعنی ابتدا فیلم کوتاه ساختند و در ادامه با مستند و فیلم تلویزیونی به کار خود ادامه دادند تا به سینما راه یافتنند، دشوار شده است. متاسفانه به دلیل فضای بسته‌ای که به سینما حاکم است باعث شده سینماگران جوان و مستقل از فیلمسازی دور بماند.

وی افزود: فیلمنامه‌های بسیار خوبی دارم که آماده تبدیل شدن به اثر سینمایی است اما نمی‌دانم چه فضایی بر سینما حاکم شده که تنها آدم‌های خاص می‌توانند در آن کار کنند این وضعیت به گونه‌ای است که تکرار مکررات را پیش آورده و این تصور شکل گرفته که قرار نیست کسی جز این افراد در سینما کار کنند.

این فیلمساز درباره بالا رفتن هزینه‌های تولید نیز گفت متاسفانه فیلمسازی کاری بسیار گران شده است برای همین دیگر با سرمایه‌گذار شخصی نمی‌توان کاری تولید کرد پس نیاز است حتما تهیه کننده دولتی نیز همراه یک اثر سینمایی باشد.

مزدآبادی درباره کار جدید خود نیز گفت: تا چند روز آینده پیش تولید یک سریال نود شبی را برای تلویزیون آغاز میکنم. این مجموعه «چرخ گردون» نام داشته و من علاوه بر کارگردانی سرپرستی نویسندگان را هم برعهده دارم. تهیه‌کنندگی این سریال را سعید مرادی برعهده خواهد داشت.

وی در تکمیل توضیح فوق گفت: سریال اخیرم مضمونی طنز دارد چراکه جامعه نیازمند چنین کارهایی است. نیاز به آثار طنز نیز، تنها به ایران خلاصه نمی‌شود بلکه در همه جای دنیا اقبال به سمت فیلم‌های طنز بیشتر شده است. از نگاه من برخی آثار طنز حتی می‌تواند مشکلات اجتماعی را هم آرام کند برای همین موفقیت فیلم‌هایی نظیر «فسیل» اتفاقی خوشایند در سینما محسوب می‌شود.

کارگردان فیلم «طاووس‌های بی‌پر» بیان کرد: خانواده‌ها امروز مشکلات عدیده اقتصادی دارند برای همین وقتی هزینه‌های رفتن به سینما را تقبل می‌کنند توقع دارند برای ساعاتی از مشکلات رها شوند برای همین استقبال از کارهای طنز بسیار بیشتر از قبل شده است.

وی تاکید کرد: سینما رسانه‌ای جدا از جامعه نیست برای همین هر آنچه جامعه نیاز دارد را تصویر می‌کند. در دهه ۶۰ سینما نیاز به آثار دفاع مقدسی داشت یا در دهه ۷۰ و ۸۰ کار‌های اجتماعی طرفدار زیاد داشت اما در یک دهه اخیر فیلم‌های کمدی خواسته اصلی مخاطبان سینما شده است. البته این سخنانم به معنای تایید تمام آثار طنز نیست چون حتما در میان تولیدات این ژانر کارهای بی‌کیفیت نیز وجود دارد. این اتفاق نیز تنها به فیلم‌های طنز نیز خلاصه نمی‌شود بلکه در هر گونه‌ای آثار خوب و بد است.

لینک خرید بلیت فیلم فسیل