خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

«ارثیه فامیلی» نرسید، «فسیل» افت نکرد | «آهنگ دو نفره» دو فیلم را با هم جا می‌گذارد

اکران فیلم «فسیل» همچنان با جذب مخاطبان به سالن‌های سینما ادامه دارد. «سه کام حبس» نیز به روند خود ادامه می‌دهد و این هفته فیلم «آهنگ دو نفره» صعود قابل‌توجهی در جدول گیشه داشته است. «ارثیه فامیلی» که قرار بود از سوم خرداد روی پرده برود، هنوز روانه اکران نشده است.

قرار بود بر اساس اعلام رسمی شورای صنفی نمایش چهارشنبه گذشته (سوم خرداد) اکران فیلم سینمایی «ارثیه فامیلی» به کارگردانی «حامد رضی» (با بازی محمد متوسلانی، مهشید افشارزاده، مهران ضیغمی، ساعد هدایتی و …) با پخش «شکوفا فیلم» به سرگروهی پردیس کورش آغاز شود اما این اتفاق رخ نداد.

گفته می‌شود، اکران این فیلم تا دو هفته آینده به تعویق افتاده است چرا که چهارشنبه آینده (۱۰ خرداد) در آستانه تعطیلی سینماها قرار دارد و احتمالا نمایش این فیلم در ۱۷ خرداد آغاز خواهد شد. زمانی که احتمالا با آغاز نمایش چند فیلم از فیلم‌های آماده نمایش دیگر در سینماهای کشور [«شهر هرت» به کارگردانی کریم امینی به سرگروهی پردیس ملت، «عروسی مردم» به کارگردانی «مجید توکلی» به سرگروهی پردیس هنرشهر آفتاب شیراز، «تصور» به کارگردانی «علی بهراد»به سرگروهی پردیس مگامال و «نگهبان شب» به کارگردانی «رضا میرکریمی» به سرگروهی پردیس ایران‌مال] همراه خواهد شد.

البته فیلم‌های «فسیل» و «سه کام حبس» هنوز در گیشه با افت روبه‌رو نشده‌اند. «فسیل» به طور متوسط روزی یک میلیارد تومان می‌فروشد که در نوع خود جالب توجه است. «سه کام حبس» هم گرچه با صعود «آهنگ دو نفره» با این فیلم رقابت جالب‌توجهی دارد اما کماکان قدرت جذب مخاطب برخوردار است. «فسیل» تا این لحظه نزدیک ۱۴۹ میلیارد تومان فروخته و امشب قطعا رقم فروش ۱۵۰ میلیون تومان را رد می‌کند. «سه کام حبس» فیلم دوم جدول هم به رقم ۱۲ میلیارد و نیم نزدیک شده است.
اما از فیلم‌های جالب توجه این هفته می‌توان به «آهنگ دو نفره» اشاره کرد که با فروش ۹ میلیاردی خود، به «عروس خیابان فرشته» با ۹ میلیارد و سیصد میلیون تومان و «غریب» با ۹ میلیارد و نهصد میلیون تومان نزدیک شده است. و احتمالا با توجه به روند رو به رشد فروش روزانه، در روزهای پیش رو، هر دو فیلم را جا می‌گذارد.
این فیلم بر اساس اطلاعات سمفا، دیروز و امروز، دومین فیلم حدول فروش روزانه بوده است.
فیلم «یقه سفید‌ها» که فیلم جدید اکران محسوب می‌شود، به تازگی نیم میلیارد تومان را رد کرده، به فروش یک میلیاردی نزدیک شده و در جدول فروش روزانه چهارم است. شاید اگر نمایش فیلم‌های جدید اکران به بعد از تعطیلات ۱۵ خرداد بیفتد، این فیلم بتواند مخاطبان بیشتری را به سالن‌های سینما جذب کند.

از فیلم‌های پرمخاطب سال گذشته نیز، فیلم «ملاقات خصوصی» پس از پایان اکران خود در گروه سینمایی، به طور آزاد به نمایش خود ادامه می‌دهد و همچنان صدرنشین فیلم‌های مانده از اکران ۱۴۰۱ است. رقم فروش این فیلم به ۳۱ میلیارد تومان نزدیک شده است.

لینک خرید بلیت فیلم فسیل

لینک خرید بلیت فیلم آهنگ دو نفره

لینک خرید بلیت فیلم سه کام حبس