خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

«مورتال کامبت۲» در استرالیا جلوی دوربین می‌رود

دومین قسمت نسخه احیا شده اکشن ماجراجویانه «مورتال کامبت» در لوکیشن‌های استرالیا فیلمبرداری می‌شود.

 این قسمت قرار است ماجراجویی‌های کاراکترهای آن در نسخه اصلی را دنبال کند.

مدیران شرکت مستقل فیلمسازی نیولاین گفته اند این اکشن را با همکاری کمپانی برادران وارنر تولید خواهند کرد.

فیلمنامه مورتال کامبت ۲ با نگاهی به کاراکترها و خط داستانی بازی معروفی به همین نام نوشته می‌شود، که اد بون و جان توبیاس خالقانش هستند.

کلید فیلمبرداری این اکشن فانتزی ماه ژوئن زده می‌شود و سیمون مک کوئید استرالیایی تبار برای دومین بار پشت دوربین کارگردانی آن قرار می‌گیرد.

مک کوئید می گوید: «با استفاده از لوکیشن‌های جذاب و بدیع استرالیا، نه تنها تماشاگران صحنه‌هایی چشم‌نواز را تجربه خواهند کرد، بلکه در رقم هزینه‌های تولید هم صرفه جویی خوبی خواهد شد. این مسئله به ما امکان آن را می‌دهد که فیلمی با کیفیت بهتر و بالاتر تولید کنیم. هزینه فیلم حدود ۶۸ میلیون دلار برآورد شده که اگر می‌خواستیم آنرا در آمریکا یا انگلستان فیلمبرداری کنیم، بالای ۱۰۰ میلیون دلار می‌شد. در عین حال، فیلمبرداری فیلم در استرالیا باعث ایجاد کار برای بیش از ۵۰۰ نفر از اهالی سینما در این کشور خواهد شد.»

نسخه سال ۲۰۲۱ که به دوباره سازی و احیای داستان نسخه قبلی دهه نود میلادی خود پرداخت، بر روی کاراکتر کول یونگ (با بازی لوئیس تان) تمرکز می‌کرد، که یکی از شخصیت‌های مهم و اصلی این فرانچایز به حساب می‌آید.

او که تبحر بالایی در ورزش هنرهای رزمی و کاراته دارد، از سوی سوب زیرو تروریست (با بازی جو تاسلیم) شکار می‌شود تا با ورود به دنیای مورتال کامبت، نبردی سخت را برای نجات کره خاکی از شر شخصیت‌های منفی سروسامان بدهد.

نکته جالب این فیلم، حضور تعداد زیادی از بازیگران شرق آسیا در نقش‌های مهم آن است.

نسحه احیا شده سال گذشته مورتال کامبت موفق شد در سطح جهانی ۸۵ میلیون دلار فروش کند و استقبال تماشاگران از آن، راه را برای تولید قسمت‌های بعدی هموار کرد.