خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

«آهنگ دونفره» با دویست هزار مخاطب! / فیلم ارزانش در راه فروش ۱۰ میلیاردی

احمدرضا منبتی | «آهنگ دو نفره» از آن دست فیلم‌هایی است که جایش در سینمای ایران خالی بود. نه به سیاق کمدی رایج این سال‌هاست و نه فیلم تلخ اجتماعی. فیلمی‌ست پرانرژی برای مخاطب جوان. استقبال مخاطبان به ویژه در شهرستان‌ها از این فیلم افزایش یافته است.

در فصلی که مخاطبان سینما باردیگر به فیلم دیدن در سالن سینما روی آورده‌اند، «آهنگ دونفره» تاکنون در کم‌تر از یک ماه، نزدیک به دویست هزار مخاطب داشته و روند جذب مخاطب فیلم صعودی است.

چرا می‌شود این فیلم را پیشنهاد کرد؟ «آهنگ دو نفره» از آن دست فیلم‌هایی است که جایش در سینمای ایران خالی بود. نه کمدی رایج این سال‌هاست نه فیلم تلخ اجتماعی، نه کودکانه. فیلمی‌ست پرانرژی برای مخاطب جوان. استقبال مخاطبان به ویژه در شهرستان‌ها از این فیلم افزایش یافته است. فیلم در تهران سه میلیارد و در شهرستان‌ها چهار میلیارد و نیم فروخته و این روند ادامه دارد.

آیا این یک فیلم خانوادگی است؟ علی‌رغم هجمه‌ هایی که به فیلم‌های سینمای ایران صورت می‌گیرد، این فیلم هم مثل مابقی فیلم‌ها، یک فیلم حذاب برای خانواده‌هاست. و البته جذاب برای آنها که دنبال یک فضای متفاوت هستند. اکران‌های خصوصی فیلم با حضور بازیگران و عوامل آن، یک نکته را ثابت می‌کند و آن، اثرگذاری محبوبیت فرزاد فرزین بر موفقیت این فیلم در اکران عمومی‌ است. فیلمی که از سویی در پرونده سینمایی این خواننده هم می‌تواند موفق‌ترین و بهترین فیلم به شمار آید، ضمن آن که می‌شود به دیدن یک فیلم رفت که کنسرت‌هایش هم مجوز دارند و به گفته سازنده‌اش، «همه قطعات موسیقایی فیلم، از مرکز موسیقی مجوز دریافت کرده است و تمام کلیپ‌ها و کنسرت‌های داخل فیلم با مجوز است. حتی فرزاد فرزین دو ترانه جدید برای این فیلم نوشت که برای آن‌ها هم از مرکز موسیقی مجوز گرفتیم و بعد شروع به کار کردیم.»

یکی از موفق‌ترین کارگردان زن سینمای ایران در این سال‌ها، قطعا توانسته فرمول تازه‌ای برای جذب مخاطب به سینما پیشنهاد دهد. فرمولی که شاید در آینده بتواند بر رکوردشکن‌های سینما اضافه کند.

لینک خرید بلیت فیلم آهنگ دو نفره