تازهترین فیلم نوری بیلگه جیلان به نام «علفهای خشک» در جشنواره کن برای نخستین بار اکران شد. این فیلم همچون سایر آثار جیلان سرشار از تصاویر عکاسانه و چشمنوازی بوده است. اما ویژگی زیباییشناسانه تصاویر نمیتواند به فضای ایستا و به اصطلاح تجربی اثر معنا بخشد. همچنان گفته میشود در بیشتر موارد دیالوگهای این فیلم خیلی معمولی است و نه چندان پرمغز استفاده شده که به ارزش بالا بردن فیلم کمکی کرده باشد و با توجه به این نکات در مجموع فیلمی متوسط از این کارگردان ارایه داده است. در نتیجه نمیتوان نخل طلای دیگری برای نوری بیلگه جیلان پیشبینی کرد. او نخستین دفعه برای فیلم «خواب زمستانی» این جایزه را دریافت کرده بود.
تازهترین فیلم نوری بیلگه جیلان به نام «علفهای خشک» در جشنواره کن برای نخستین بار اکران شد. این فیلم همچون سایر آثار جیلان سرشار از تصاویر عکاسانه و چشمنوازی بوده است. اما ویژگی زیباییشناسانه تصاویر نمیتواند به فضای ایستا و به اصطلاح تجربی اثر معنا بخشد. همچنان گفته میشود در بیشتر موارد دیالوگهای این فیلم خیلی معمولی است و نه چندان پرمغز استفاده شده که به ارزش بالا بردن فیلم کمکی کرده باشد و با توجه به این نکات در مجموع فیلمی متوسط از این کارگردان ارایه داده است. در نتیجه نمیتوان نخل طلای دیگری برای نوری بیلگه جیلان پیشبینی کرد. او نخستین دفعه برای فیلم «خواب زمستانی» این جایزه را دریافت کرده بود.
در ادامه این فستیوال شان پن بازیگر فیلم «مگسهای سیاه» حضور یافت. این فیلم به کارگردانی ژان استفان ساوار دارای سبک و سیاقی اکشن، جنایی و ترسناک است. گفته میشود شان پن برای این فیلم جراحتهای کوچک و بزرگ زیادی برداشته است.
شان پن نیز از جمله هنرمندانی است که با فضای جشنواره کن ناآشنا نیست. او به عنوان یک بازیگر با تجربه و حرفهای به جذابیتهای امروز کن افزود.
کیت بلانشت از دیگر بازیگران چهرهای بود که در فستیوال کن حاضر شد. او در بخش نوعی نگاه کن بازیگر فیلم «پسر جدید» بوده و کارگردان این اثر وارویک تورنتون است.
در رده بندی جدول منتقدان، هیولا [هیروکازو کورئیدا]، بازگشت ِِبه خانه [کاترین کورسینی]، مستند جوانان [وانگ بینگ] و مگسهای سیاه [ژان استفان ساوار] بیشترین متوسط آرای منتقدان و کارشناسان را تاکنون به خود اختصاص دادهاند.