خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

استندآپ کمدی کتاب در مصلی

استندآپ کمدی کتاب با اجرای میثم درویشان‌پور در نمایشگاه کتاب اجرا شد. سرای اصلی اهل قلم که با نام کوشک کتاب در شبستان مصلی بزرگ تهران قرار دارد، تا پایان سی‌ و چهارمین‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب میزبان سه نمایش استندآپ کمدی دیگر در ساعت ۱۷ روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت، خواهد بود.

اولین استندآپ کمدی کتاب این نمایشگاه عصر پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در کوشک کتاب (سرای اصلی اهل قلم) اجرا شد.

در این استندآپ کمدی که با اجرای میثم درویشان‌پور کمدین تلویزیون و بازیگر اجرا شد، قطعه‌ای طنز با موضوع کتاب و کرونا اجرا و با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شد.

درویشان‌پور درباره این برنامه به ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هدف از اجرای برنامه استندآپ کمدی، شاد کردن افراد جامعه است. اکنون کشور بیش از هر زمانی نیاز به شاد بودن و خندیدن دارد. حتی اگر این خندیدن زمان کوتاهی در حد همین اجرای کوتاه در نمایشگاه کتاب باشد.

این کمدین ادامه داد: بیان مقوله‌های اجتماعی به زبان طنز جذاب‌تر است و گاهی می‌توان تلخ‌ترین مطالب را هم به زبان طنز بیان کرد. همچنین ایجاد فضای کمدی می‌تواند فضای نمایشگاه کتاب را هم جذاب‌تر کند. بخش اول اجرای من شوخی با کتابخانه و کتاب بود و بخش بعدی آن مرتبط با موضوع کرونا، جمع شدن انسان‌ها کنار هم و شکل‌گیری نمایشگاه کتاب بعد از ایام کرونا بود.

سرای اصلی اهل قلم که با نام کوشک کتاب در شبستان مصلی بزرگ تهران قرار دارد، تا پایان سی‌ و چهارمین‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب میزبان سه نمایش استندآپ کمدی دیگر در ساعت ۱۷ روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت، خواهد بود. اجراکنندگان به ترتیب نیما نافع، هانا ستوهی و علی غریب خواهند بود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.