خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

برادران محمودی پس از موفقیت پوست شیر | «سقوط کابل» در انتظار پروانه نمایش

برادران محمودی بعد از موفقیت سریال «پوست شیر» حالا برای اکران فیلم جدیدشان «سقوط کابل» درخواست پروانه نمایش کرده‌اند. اینبار کارگردانی فیلم به عهده نوید محمودی است و جمشید محمودی در جایگاه تهیه‌کننده حضور دارد.

برادران محمودی پاییز سال 1400 پروانه ساخت فیلم «کابل پلاک 10» را گرفتند و کارشان را شروع کردند. با اینکه به نظر می‌رسید این فیلم در جشنواره‌ فجر چهلم حضور داشته باشد، خبری از نام آن در فهرست فیلم‌های جشنواره نبود و کارگردان هم اعلام کرد فیلم را به دلیل آماده  نبودن به دفتر جشنواره نفرستاده‌اند.

فیلم «کابل پلاک 10» حالا با نام «سقوط کابل» درخواست پروانه نمایش داده است؛ این فیلم هم مثل اکثر آثار محمودی‌ها به مشکلات افغان‌ها اشاره دارد و درباره تحولات افغانستان است. الناز شاکردوست و پدرام شریفی به همراه برخی بازیگران افغان در آن بازی دارند. این دو بازیگر پیشتر در فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار همبازی بوده‌اند.

برادران محمودی از ابتدای دهه نود پنج فیلم و سه سریال با همکاری هم ساخته‌اند. در سه فیلم «رفتن»، «هفت و نیم» و «مردن در آب مطهر» نوید محمودی کارگردان بود و جمشید تهیه‌کنندگی آن را به عهده داشت. در دو فیلم «چند مترمکعب عشق» و «شکستن همزمان بیست استخوان» هم جمشید کارگردانی کرد و نوید تهیه‌کننده بود. آنها دو سریال «سایه‌بان» و «دلدار» را به صورت مشترک ساختند و در «پوست شیر» بار دیگر کارگردانی به عهده جمشید قرار گرفت و نوید به عنوان تهیه‌کننده فعالیت کرد.

حالا باید دید بعد از شهرت فراوانی که «پوست شیر» نصیب برادران محمودی کرد، فیلم جدیدشان «سقوط کابل» چه کیفیتی خواهد داشت.