خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

«بلید»؛ اولین قربانی اعتصابات فیلمنامه‌نویسان | «فعلا روی فیلمنامه حساب نکنید!»

اکشن کمیک استریپی «بلید» اولین محصول سینمایی است که شرکت فیلمسازی اعلام کرد به دلیل آماده نبودن فیلمنامه این فیلم، فعلا کار فیلمبرداری آن متوقف شده است.

قرار بود مایکل استاربری نویسنده فیلمنامه این اکشن دلهره آور ابرقهرمانانه طی روزهای آینده فیلمنامه کامل بلید را تحویل تهیه کنندگان آن بدهد، اما با شروع اعتصابات اتحادیه فیلمنامه نویسان آمریکا (وگا)، استاربری اعلام کرد این فیلمنامه را فعلا نزد خود نگه می دارد.

نسخه تازه و احیا شده این اکشن ابرقهرمانانه در مرحله پیش تولید بود و قرار بود همین روزها کلید فیلمبرداری اش زده شود.

رسانه ها از بدشانسی ماهرشالا علی بازیگر سیاه پوست سینما صحبت می کنند که قرار بود نقش کاراکتر اصلی نسخه تازه را بازی کند.

این اولین نقش سینمایی این بازیگر اسکار گرفته است که در یک محصول پرسروصدای هالیوودی، در قالب شخصیت محوری داستان ایفای نقش می کند.

او نقش کاراکتر بلید را باید جلوی دوربین ایفا کند که خون آشامی چند صد ساله است و با بهره گیری از مهارتهای خود، به مقابله با گروه های خطرناک و ناباب می پردازد.

با توجه به اینکه شروع فیلمبرداری بلید در شهر آتلانتا به تعویق افتاده، بعید به نظر می رسد در تاریخ اعلام شده قبلی یعنی ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ روانه پرده سینماهای جهان شود.

خبر ساخت نسخه احیا شده بلید در سال ۲۰۱۹ اعلام شد و به دلیل عدم رضایت مدیران مارول از فیلمنامه، کار فیلمبرداری آن چند بار به تعویق افتاد.

ماه نوامبر گفته شد دان ومانژ برای کارگردانی نسخه تازه این اکشن دلهره آور انتخاب شده است.

یک ماه قبل از این هم نیک پیزولاتو برای بازنویسی فیلمنامه، به جمع فیلمنامه نویسان بلید پیوست. مدیران مارول از کار او ابراز رضایت کامل کرده بودند.

نسخه احیا شده بلید قرار بود خون تازه ای به مجموعه فیلمی بدهد که دهه نود میلادی با بازی وسلی اسنایپز در نقش اصلی تولید شد و تا سال ۲۰۰۴ صاحب دو دنباله شد.

تحلیل گران سینمایی می گویند بعد از توقف تولید بلید، طی روزهای آینده کمپانی‌های فیلمسازی نام تولیدات متوقف شده خود را به صورت رسمی اعلام خواهند کرد.