خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

معرفی برگزیدگان شصت‌ و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر

شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر – خلیج فارس با معرفی برگزیده‌ها به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر خلیج فارس دیشب با حضور ۷۴ هنرمند از ۱۱ استان کشور شامل استان‌های گلستان، مازندران، قزوین، البرز، زنجان، اردبیل، تهران، آذربایجان شرقی، کردستان، گیلان و بوشهر در بوشهر برگزار شد.

عکس 
هیات داوران به اتفاق آراء در بخش عکس لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به عنوان بهترین مجموعه عکس را به کیوان جعفری برای مجموعه مرثیه‌ای برای مهاجران از ساری اهدا کرد.

براساس نظر هیات داوران تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۸۰ میلیون ریال به عنوان عکس اول نیز به حمیدرضا بازرگانی برای عکس سلام آقاجان از زنجان اهدا شد.

هیات دواران لوح افتخار و مبلغ ۶۰ میلیون ریال به عنوان عکس دوم را به داود کهن ترابی برای عکس عید دیدنی بزرگتر‌ها از کرج، لوح افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال را به عنوان عکس سوم به جمشید فرجوند فردا برای عکس آرامش از بیجار و لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال را نیز به اکبر شکوه برای عکس اسکله از تنگستان اهدا کرد.

 

فیلم
براساس نظر هیات داوران لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال در بخش ویژه بهترین فیلم با موضوع کارآفرینان و صنایع خلاق را به میثم فرهومند و اهورا بارانی برای فیلم داستانی ترال از بوشهر و لوح افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال به عنوان جایزه بخش سردار سلیمانی را به مهدی رجبیان برای فیلم تمام خاطرات من از ساری اهدا کرد.

پژوهش
لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال در بخش بهترین پژوهش در فیلم مستند به عابدین رمضانی برای فیلم دمام از بوشهر، لوح افتخار و مبغ ۱۰۰ میلیون ریال در بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی به ایناز خیرخواه برای فیلم داستانی کمپانی از قزوین، لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال در بخش بهترین صدای فیلم به یعقوب عبداللهی صدا بردار فیلم نشنیدن از تهران و همچنین لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به محمود موسوی نژاد صدا گذار فیلم نشنیدن رسید.

تدوین
براساس نظر هیات داوران همچنین در بخش بهترین تدوین لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به پویان شعله ور برای فیلم دروازه‌بان هانوفر از قزوین، در بخش بهترین فیلمبرداری نیز لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به علی طالبی برای فیلم داستانی بعد از نیمه شب از تهران و در بخش بهترین استعداد جوان، لوح افتخار و مبلغ ۸۰ میلیون ریال نیز به ابوالفضل ساعی مهربانی برای فیلم به رنگ بی رنگ از تهران اهدا شد.

فیلمنامه
هیات داوران شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر خلیج فارس جایزه بهترین فیلمنامه تألیفی را به مهدی باقری برای فیلم ژابیز از تهران، جایزه ویژه هیات داوران نیز شامل لوح افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال به مهدی زمانپور کیاسری و منان جانبراری برای فیلم داستانی صیاد از ساری و مهدی برمال و روزبه شموسی برای بازی در فیلم داستانی یادگار دوست از بوشهر اهدا شد.

همچنین کسانی که به صورت مستقیم به چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه یافتند براساس نظر هیات داوران در بخش بهترین فیلم، تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال به ایلناز خیرخواه برای فیلم کمپانی از قزوین و جایزه بهترین کارگردانی فیلم داستانی نیز به محمد باقری برای فیلم بعد از نیمه شب از تهران اهدا شد.

پویانمایی
هیات داوران همچنین جایزه بهترین فیلم پویانمایی، تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال را به عدنان زندی برای فیلم جنگ و رنگ از سنندج و لوح افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال را به برزان رستمی برای فیلم پژواک از سنندج و در بخش بهترین فیلم مستند تندیس جشنواره به جابر قربانی برای فیلم مانلی از ساری و در بخش بهترین فیلم تجربی تندیس جشنواره به فرهان بهپور برای فیلم مکعب قرمز از مشکین شهر اهدا کرد.