خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

پخش ویژه برنامه «هسته‌ای هستم» از فردا

ویژه برنامه مستند «هسته‌ای هستم» در ۵ قسمت، از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

ویژه برنامه مستند تولیدی ترکیبی «هسته‌ای هستم» در ۵ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای، برای پخش از شبکه ۲ سیماآماده شده است. 

این برنامه به تهیه کنندگی حسین روزبهانی و کارگردانی ایمان قاسم پور، از فردا سه شنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۱:۳۰ ظهر، روانه آنتن می شود.

برنامه «هسته ای هستم» با هدف معرفی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای و با محوریت رویکرد ملی و گزارش عملکرد در این حوزه، در چند نقطه مختلف از جمله پژوهشگاه انرژی اتمی، مرکز نوآوری و فناوری هسته‌ای، سازمان انرژی اتمی تهران، سایت هسته‌ای اصفهان، سایت هسته‌ای بوشهر و سایت هسته‌ای اراک تولید و تصویربرداری شده است. 

مصاحبه با دانشمندان فعال و نخبه صنعت هسته‌ای کشور در این برنامه و بیان و روایت دستاورد‌های ملی و به تصویر کشیدن این ظرفیت‌ها و تاثیر مستقیم آن، در رونق اقتصادی و خبر‌های خوش در حوزه بومی سازی و استفاده از ظرفیت‌های جوان در حوزه‌های مختلفاز ویژگی های محتوایی این برنامه است. 

گروه کارگردانی جهت دکوپاژ و تاثیرگذاری سناریو، از اوایل اسفندماه۱۴۰۱ با تعریف استوری برد و بازدید‌های میدانی با همکاری گروه تهیه و برنامه ریزی و تیم نویسندگان و روابط عمومی سازمان انرژی اتمی جهت تحقق اهداف پیش رفتند.

ایمان قاسم پور کارگردان این ویژه برنامه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به عنوان یک جوان دهه هفتادی، بعد از اتمام تولید هر مصاحبه و گزارش، مظلومیت شهدای هسته‌ای را حس می کردم و یاد خاطرات خانواده‌ها و فرزندان این عزیزان را در ذهن و باورم مرور می کردم. این حرکت، یک جریان را در من به عنوان برنامه ساز رسانه ملی روشن می کرد که با تمام وجود ارزش‌های این صنعت ملی را همراه با نخبگان هسته‌ای به بهترین نحو برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و تحکیم پیوند جوانان و نوجوانان با نوابغ دلسوز کشور، مصور نمایم.

حسین روزبهانی تهیه کننده برنامه هم افزود: برای ساخت و تولید این مستند از جان مایه گذاشتیم و کیلومتر‌ها به صورت زمینی در ایام نوروز سفر کردیم و با توجه به تعطیلات نوروز و شلوغی جاده‌ها و در دسترس نبودن مسئولین ذیربط، تمام مجوز‌ها و هماهنگی‌ها لحاظ شد و با درایت اداره دیپلماسی و روابط عمومی سازمان انرژی اتمی با حفظ ایمنی و رعایت موازین، همه و همه پای کار آمدند.

لازم به ذکر است مجری طرح این برنامه، اداره دیپلماسی و روابط عمومی سازمان انرژی اتمی است.