خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

فروش ۳۸۸ میلیارد تومانی سينماها در چهار ماه نخست امسال

سینما‌ها تا پایان تیر توانستند با جذب ۹ میلیون مخاطب، به فروش گیشه حدود ۳۸۸ میلیارد تومانی برسند.

از ابتدای امسال تا امروز، ۳۱ فیلم بلند سینمایی نمایش داشته است. ۱۰ فیلم متعلق به اکران سال گذشته و ۲۱ فیلم نیز طی سال جدید به روی پرده رفتند. تنها فیلمی که همچنان از اکران سال گذشته، به روی پرده مانده و تقریبا مخاطبان خوبی دارد، ملاقات خصوصی است که همچنان با اقبالی خوب مواجه است.

از روز اول فروردین تا به امروز، ۹ میلیون نفر در ۲۴۹ هزار و ۵۰۰ سانس به سینما رفتند. این آمار برای پارسال ۵ میلیون نفر بود که افزایش ۸۰درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سینماها برای این بازه، ۳۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشتند که این رقم برای مدت مشابه سال گذشته، ۱۶۵ میلیارد تومان بود.

پرمخاطب‌ترین فیلم امسال سینماها، کمدی فسیل است که ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار مخاطب داشت و توانست ۲۲۲ میلیارد تومان بفروشد.

رتبه دوم در اختیار کمدی شهر هرت قرار دارد که طی ۴۰ روز اخیر به روی پرده رفت و توانست با ۸۵۰ هزار مخاطب و گیشه ۳۵ میلیارد تومانی، خود را تا این اندازه بالا بکشد.

سومین فیلم پرمخاطب امسال، آهنگ دونفره است که با ۴۲۰ هزار تماشاگر، توانست ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد.

سه کام حبس، پرمخاطب‌ترین فیلم اجتماعی امسال سینماهای کشور است که ۳۹۰ هزار مخاطب داشت و توانست ۱۸ میلیارد تومان نیز بفروشد.

فیلم «ملاقات خصوصی»، تنها فیلم به‌جامانده از اکران سال گذشته است که همچنان به نمایش خود ادامه می‌دهد. فیلم امید شمس از سیزدهم دی‌ماه سال گذشته به روی پرده رفت و تاکنون حدود ‌شش‌ماه‌ونیم نمایش داشته است. این فیلم موفق شده در این مدت، حدود ۸۵۰ هزار مخاطب داشته باشد و بیش از ۳۳ میلیارد تومان نیز بفروشد.

لینک خرید بلیت فیلم ها