خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

«کت چرمی» با جواد عزتی شروع خوبی در اکران تابستانی خواهد داشت

مدیر شمیران سنتر با اشاره به پتانسیل فیلم‌های اکران تابستانی مثل نگهبان شب و شهر هرت برای جذاب مخاظب اظهار داشت: فیلم «کت چرمی» به‌خاطر حضور جواد عزتی قطعا مخاطب خود را خواهد داشت و می‌تواند در هفته‌های ابتدایی در گیشه پیشرو باشد.

سامان بابایی مدیر شمیران سنتر  با اشاره به پنج فیلمی که از فردا چهارشنبه ۱۷ خرداد روانه اکران سینماهای کشور می‌شوند [کت چرمی، شهر هرت، عروسی مردم، نگهبان شب و  مصلحت] اظهار داشت: با توجه به شرایط خوبی که از ابتدای سال برای سینماها به‌خصوص با نمایش عمومی فیلم «فسیل» و فیلم‌های دیگر رخ داد و سبب‌ بازگشت رونق به سالن‌های سینما شد، این ترکیب را ترکیب خوبی می‌بینم.
او افزود: یکی از ویژگی‌های ترکیب اکران اول تابستان امسال این است که در آن فیلم‌های کمدی و اجتماعی به نسبت خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند. هر چند که ما امید داریم که از سینمای اجتماعی بیشتر حمایت شود، ولی در کل ترکیب معقولی است.
این مدیر سینما ادامه داد: امیدوارم اتفاقی که در استقبال نسبی خوب مردم از فیلم‌های نوروزی افتاد، برای اکران فیلم‌های تابستانی هم رخ دهد.
او درباره پیش‌بینی‌اش از موفقیت فیلم‌های جدید گفت: استقبال مردم از این فیلم‌ها بستگی به شرایط و ارتباط اثر با مخاطب دارد. همیشه اقبال فیلم‌های کمدی بیشتر بوده و فیلم‌های خیلی خوب اجتماعی هم داشته‌ایم که در یک دوره در اکران پیشرو بوده باشند… در ترکیب فعلی فیلم‌هایی داریم که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته و یا سال قبل‌تر حرف‌هایی برای گفتن داشته‌اند و با وجود این آثار رقابت تابستانی، واقعا سخت است. فکر می‌کنم فیلم اجتماعی «نگهبان شب»، با توجه به اکران فیلمی از رضا میرکریمی بعد از مدت‌ها اتفاق‌ خوبی برایش بیفتد.
بابایی ادامه داد: همچنین فیلم «کت چرمی» به‌خاطر حضور جواد عزتی قطعا مخاطب خود را خواهد داشت و می‌تواند در هفته‌های ابتدایی در گیشه پیشرو باشد. در بین کمدی‌ها هم فیلم «شهر هرت» با توجه به اینکه کریم امینی فیلم فسیل را روی پرده داشت، احتمالا می‌تواند همراهی مخاطبی که فسیل را از او دیده، داشته باشد.
مدیر شمیران سنتر در پایان اظهار داشت: بازه اکران نوروز، بیشترین موفقیت خود را از روزهای تعطیل سال نو می‌گیرد و نمی‌توان انتظار داشت اکران تابستان در شروع به اندازه اکران نوروز پرشور باشد چرا که شرایط اکران نوروز متفاوت است ولی از صمیم قلب امیدوارم که اتفاق خوبی برای همه فیلم‌ها بیفتد.
او در پایان در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید فیلم شهر هرت بتواند مثل فسیل رکوردشکنی کند، اظهار داشت: چرا که نه! شهر هرت هم می‌تواند با آن فیلم در اکران برابری کند.