خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

اگر سینما به هوش مصنوعی متکی شود به دوران نوزادی بازخواهد گشت

دیوید سایمون، نویسنده صاحب نام تلویزیونی، می‌گوید اگر هوش مصنوعی نویسنده فیلمنامه‌ها باشد، صنعت فیلم و تلویزیون به دوران نوزادی‌اش بازخواهد گشت. ترجیح می‌دهم تفنگ را در دهانم بگذارم تا اینکه از هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن صحنه‌هایی برای فیلمنامه استفاده کنم.

دیوید سایمون، نویسنده صاحب نام تلویزیونی، می‌گوید اگر هوش مصنوعی نویسنده فیلمنامه‌ها باشد، صنعت فیلم و تلویزیون به دوران نوزادی‌اش بازخواهد گشت.

نویسنده سریال پربیننده «وایر»(The Wire) می‌گوید: «وقتی همه فیلم‌نامه‌هایی را که فروختم آنها را نفروختم که توسط افرادی به رایانه‌ها ریخته شوند و دوباره با ویرایشی کامپیوتری ارائه شوند. 

دیوید سایمون، نویسنده تلویزیونی که با سریال «وایر» (The Wire) و قتل: زندگی در خیابان»(Humicide: Life on the Street) شناخته می شود، در بحبوحه اعتصاب سراسری نویسندگان آمریکا، نظر خود را در مورد هوش مصنوعی در هالیوود و اتاق نویسندگان به اشتراک می‌گذارد.

سایمون طی مصاحبه‌ای گفت: «ترجیح می‌دهم تفنگ را در دهانم بگذارم» تا اینکه از هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن صحنه‌هایی برای فیلمنامه استفاده کنم.

او افزود: «فکر نمی‌کنم هوش مصنوعی بتواند از راه دور کاری را که نویسندگان در سطح خلاقانه انجام می‌دهند به چالش بکشد.»

استفاده از هوش مصنوعی یکی از موضوعات مورد بحث در صنعت سینما و تلویزیون، به ویژه در جریان مذاکرات قرارداد انجمن نویسندگان آمریکا با اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون بوده است. نویسندگان نگران هستند و می‌خواهند استفاده از هوش مصنوعی محدود و بنابر مقررات باشد.

علاوه بر آن از دوم ماه می و بعد از اینکه انجمن نویسندگان آمریکا با انجمن تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون به توافق نرسید، اعتصاب سراسری به راه افتاد که عواقب و تبعات آن تا کاخ سفید هم کشیده شد و منجر به تعطیلی بسیاری از رویدادهای سینمایی و تلویزیونی شد.