خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

بازگشت ابرقهرمانان دیزنی به گیشه

سومین قسمت اکشن کمیک استریپی «نگهبانان کهکشان» با افتتاحیه‌ای ۱۱۴ میلیون دلاری اکران عمومی خود را آغاز کرد.

محصول جدید کمپانی والت دیزنی با این افتتاحیه بالا، صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد.

کریس پرات در این بلاک باستر نقش ابرقهرمانی به نام استار لرد را بازی می کند که همراه چند تن از همکارانش وظیفه محافظت از کهکشان را به عهده دارند.

هزینه تولید فیلم ۲۵۰ میلیون دلار بوده و فروش ۱۱۴ میلیونی سه روز نخست نمایش، آنرا تبدیل به دومین افتتاحیه عالی سال جاری میلادی کرده است.

رکورددار قبلی «برادران سوپرماریو» با افتتاحیه‌ای ۱۴۶ میلیون دلاری بوده است. تحلیل‌گران پیش‌بینی افتتاحیه‌ای ۱۲۰ میلیون دلاری برای نگهبانان کهکشان ۳ کرده بودند.

اهل فن کریس پرات را برنده اصلی جدول گیشه چند هفته اخیر معرفی کرده‌اند. او صداپیشه اصلی برادران سوپرماریو هم بوده است.

اولین قسمت نگهبانان کهکشان در سال ۲۰۱۴ با افتتاحیه‌ای ۹۴ میلینی نمایش خود را آغاز کرد و دومین قسمت آن شاهد افتتاحیه ای ۱۴۷ میلیونی در سال ۲۰۱۷ بود.

اکران عمومی این اکشن ابرقهرمانانه در ۵۲ کشور دیگر دنیا، فروشی ۱۶۲ میلیون دلاری را برایش به همراه داشته است.

به این ترتیب، فروش جهانی فیلم در سه روز اول اکران عمومی به رقم بسیار خوب ۲۸۲ میلیون دلار رسیده است.

برادران سوپرماریو هم در سه روز آخر هفته فروشی ۵/۱۸ میلیون دلاری را تجربه کرد تا فروش کلی خود در آمریکای شمالی را از مرز ۵۰۰ میلیون دلار رد کرده و به ۵۱۸ میلیون برساند.

این کمدی اکشن که نسخه بازسازی شده یک انیمیش معروف دهه هشتاد میلادی است، در ردیف دوم جدول نمایش قرار گرفت. هر دو نسخه جدید و قدیمی فیلم، دوباره سازی یک بازی مشهور ویدئویی هستند.

درام ترسناک «شیطان مرده برمی خیزد» با فروشی نزدیک ۶ میلیون دلار در ردیف سوم جدول نشست، تا فروش کلی خود را به رقم خوب ۵۴ میلیون دلار برساند.

در ردیف چهارم جدول «خدایا تو کجا هستی» با فروشی کمتر از ۴ میلیون دلار قرار گرفت. فروش کلی این درام نوجوانانه به رقم ۱۳ میلیون دلار رسیده است.

قسمت چهارم «جان ویک» هم کمی بالای ۲ میلیون دلار فروخت و رقم کلی فروش خود در آمریکای شمالی را به ۱۸۰ میلیون دلار رساند.

پنجمین فیلم جدید کار جدیدی به نام «دوباره عشق» با افتتاحیه بسیار پائوین ۵/۱ میلیون دلاری بود.

پریانکا چوپرا بازیگر بالیوودی نقش اصلی این کمدی رومانتیک تازه شرکت سونی را که لقب فیلمی کمن فروش را گرفت، بازی کرده است.