خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

بزرگداشت نادر طالب زاده برگزار میشود

نادر طالب‌زاده در سال ۱۳۷۱ به عنوان مستندساز در جنگ بوسنی حضور یافت و مستندهایی از جنگ در این کشور به تصویر کشید.

اولین سالگرد درگذشت نادر طالب زاده پنجشنبه ۷ اردیبهشت همراه با بزرگداشت او برگزار خواهد شد. این مراسم ساعت ۴ تا ۶ بعد از ظهر بر سر مزار این هنرمند در بهشت زهرای تهران با حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه برگزار میشود.
طالب‌زاده دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۹ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.
طالب‌زاده در سال ۱۳۷۱ به عنوان مستندساز در جنگ بوسنی حضور یافت و مستندهایی از جنگ در این کشور و آنچه بر مسلمانان بوسنیایی می‌گذرد را به تصویر کشید. وی از منتقدان دائمی سیاست‌های رسانه‌ای آمریکا بود و در برنامه‌های تلویزیون ایران به عنوان کارشناس سینمایی حضور داشت.
تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر فعالیت‌های وی محسوب می‌شود. وی همچنین دبیر جشنواره فیلم عمار، دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق و عضو هیئت اندیشه‌ورز این شبکه بود.