خبرها و رویدادهای سینمایی ایران و جهان

گزارش سیروس مقدم از سریال امام علی(ع) به رئیس

داستان یک عکس قدیمی از پشت صحنه نخستین سریال تاریخی – مذهبی تلویزیون

سیروس مقدم در پروژه تلویزیونی «امام علی (ع)» به عنوان برنامه‌ریز و مدیر تولید در کنار داود میرباقری حضور داشت، او در جریان بازدید ریس وقت صدا وسیما از پشت صحنه سریال ، گزارشی از روند تولید کار ارائه می‌دهد.

سریال «امام علی (ع)» نخستین پروژه تاریخی – مذهبی تلویزیون است که ابتدا قرار بود در قالب یک تله تئاتر تولید شود. اما در ادامه تصمیم بر این گرفته شد تا تغییر ساختار دهد و در قالب یک مجموعه تلویزیونی جلوی دوربین برود.

داود میرباقری با سابقه ساخت سریال‌های مطرحی چون «رعنا» و «گرگ‌ها» پشت دوربین سریال «امام علی (ع)» رفت و این پروژه را در نهایت با صرف هزینه‌ای معادل 269 میلیون تومان به سرانجام رساند.

این سریال آبان ماه 1370 فیلمبرداری اش در شهرک سینمایی غزالی شروع شد ، که این مرحله 19 ماه به طول انجامید. سریال امام علی(ع) به دلیل ملاحاظاتی که تلویزیون برای پخش آن داشت حدود 4 سال در بایگانی ماند و رنگ آنتن را به خودش ندید تا اینکه سرانجام از مرداد ماه 1375 پخش خود را از شبکه یک شروع کرد.

در این سریال سیروس مقدم به عنوان دستیار و برنامه‌ریز در کنار داود میرباقری حضور داشت. او در آن زمان 27 سال سن داشت و سابقه دستیاری ناصر تقوایی در سریال دایی جان ناپلئون در کارنامه‌اش به ثبت رسانده بود. مقدم علاوه بر کار برنامه‌ریزی، مدیر تولید سریال امام علی (ع) هم بود. او در عکس پیوست به خبر در جریان بازدید محمد هاشمی رئیس وقت سازمان صدا و سیما گزارشی از روند تولید کار ارائه می‌دهد.

سریال امام علی (ع) به شکل هفتگی شامگاهان دوشنبه روی آنتن شبکه یک می‌رفت. این سریال در 19 قسمت 50 دقیقه‌ای پخش شد.